خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران
 نایب رئیس اتاق ایران :

واردات کالای مصرفی از شرکت‌های آمریکایی-انگلیسی ممنوع شد

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه، شرکت‌های انگلیسی با توجه به سابقه بدی که از حضور در ایران دارند، باید تضامین لازم را ارائه دهند ، گفت: شرکت‌های آمریکایی که در انگلیس حضور دارند نیز نمی‌توانند کالاهای مصرفی خود را به ایران آورند.محمدرضا انصاری در گفتگو با تسنیم با اعلام این خبر اظهار کرد: سرمایه گذاران انگلیسی شوق زیادی برای سرمایه گذاری در ایران دارند و می توان از آنها  برای ظرفیت‌های خالی کشور که شرایط سرمایه گذاری مشترک دارند، بهره برد.وی افزود: حوزه های نفت و گاز در مرحله اول و پتروشیمی در مرحله دوم حوزه های جذاب برای سرمایه گذاران خارجی است، حوزه‌هایی مانند خدمات شهری و ساختمان سازی از دیگر حوزه هایی است که در مراحل بعدی خارجی ها برای سرمایه گذاری به ایران می آیند.

شرکت‌های انگلیسی باید تضامین لازم را برای حضور در ایران دهند
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد :شرکت های انگلیسی در گذشته حضور قابل توجهی در ایران داشتند اما اینکه دوباره بتوانند در ایران حضور یابند مشخص نیست.وی خاطر نشان کرد: با توجه به سابقه نه چندان خوبی که از حضور انگلیس در بازار ایران وجود دارد، برای حضور دوباره فعالان اقتصادی این کشور، باید تضامین لازم گرفته شود.
انصاری یادآور شد:  بر این اساس، طبق قوانین بین المللی می توانیم در صورت خلف وعده طرف مقابل، در جوامع و دادگاه های بین المللی از حقوق خود دفاع کنیم.وی تصریح کرد:  قرارداد مطئن بستن با طرف های خارجی لازمه کار است و نمی توان چشم بسته به هرکسی اعتماد کرد.

شرکت‌های انگلیسی-آمریکایی نمی‌توانند درایران حضوریابند
انصاری در پاسخ به این سوال که آیا از کشور انگلیس نیز ممنوعیت ورود کالای مصرفی وجود دارد یا خیر؟ گفت: این ممنوعیت ظاهرا شامل شرکت های انگلیسی نمی شود، مگر شرکت های آمریکایی که در انگلیس حضور دارند، اما شامل شهروندان غیر آمریکایی نمی شود.انصاری با بیان اینکه ارتقاء ظرفیت‌های ملی در پروژه های نفتی در دستور کار وزات نفت قرار دارد اما درعمل نیز باید پیاده شود ، گفت:شرکت های ایرانی که درعرصه نفت فعال هستند در مشارکت با خارجی‌ها باید بتوانند پروژه های نفتی را با همکاری سرمایه گذاران خارجی اجرا کنند. در چنین صورتی است که ارتقاء ظرفیت و انتقال تکنولوژی صورت می‌گیرد.

ارتقاء ظرفیت ملی در پروژه‌های نفتی باید رعایت شود
وی افزود:اگر قرار باشد که شرکت های خارجی برای فعالیت به ایران بیایند اما با شرکت های ایرانی مشارکت نکنند، مانند گذشته ظرفیت جدیدی برای ما ایجاد نمی شود و تنها منجر به اجرای پروژه ها می شود.انصاری با اشاره به اینکه ایران تفاوت مشخصی با کشورهای کم جمعیت نفتی مانند قطر از لحاظ سرمایه و منابع انسانی دارد گفت: باتوجه به اینکه این کشورها جمعیت کمی دارند ارتقاء ظرفیت ملی برای آنها مهم نیست، اما ایران با جمعیت 80 میلیونی و جوان خود نیاز مبرمی به این مهم دارد .وی در پایان تاکید کرد که در اجرای پروژه های نفتی علاوه بر صرف اجرا، باید به ارتقاء ظرفیت های ملی نیز توجه شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید