خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت
سخنگوی دولت:

لایحه بودجه ۹۵ را آذرماه به مجلس می‌دهیم
۲۹۰۰ طرح ناتمام عمرانی در کشور وجود دارد
شورای اقتصاد سرمایه گذاری مستقیم 6 میلیارد دلاری را برای اجرا تصویب کرد
تنها مرجع رسمی انتشار آمار مرکز آمار ایران است

سخنگوی دولت با اشاره به ارائه لایحه بودجه ۹۵ تا آذرماه به مجلس، گفت: از همکارانم خواسته‌ام قسمت دیگر برنامه ششم را تهیه کنند تا همراه بودجه آن را به مجلس تقدیم کنیم تا برنامه ششم زودتر تصویب شود.وی افزود:۲۹۰۰ طرح ناتمام عمرانی در کشور وجود دارد.به گزارش  فارس، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران که در ساختمان کوثر ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: شورای اقتصاد سرمایه گذاری مستقیم 6 میلیارد دلاری را برای اجرا تصویب کرد.سخنگوی دولت بر همین اساس افزود:

یک شرکت اروپایی برای احداث 4 نیروگاه سیکل ترکیبی و یک نیروگاه بادی با وزارت نیرو قرارداد بسته است.وی همچنین قیمت خرید تضمینی گندم برای هر کیلو را 1270.5 تومان اعلام کرد که از طرف شورای اقتصاد تصویب شد.نوبخت با بیان اینکه مرکز آمار رشد اقتصادی در 6 ماهه اول سال را مثبت یک درصد اعلام کرده است یادآور شد: رشد بخش کشاورزی مثبت 5.7 درصد، صنعت منفی 1.1 و خدمات مثبت 0.9 درصد بوده است.وی افزود:‌ دو ماموریت برای سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای افزایش پرداخت عمرانی و بانک مرکزی برای تسهیلات با نرخ ترجیحی 12 و 16 درصد در نظر گرفته شده است در روزهای آینده اعطای تسهیلات به صورت هدفمند به صنعت آغاز می‌شود.اکنون 14 هزار و 218 میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی پرداخت شده و با کمکی که انجام می‌شود تا تاریخ 7 آبان این رقم به 20 هزار و 455 میلیارد تومان می‌رسد.

* زنجانی باید بدهی را واریز کند حتی اگر نتوانیم آن را برداشت کنیم
نوبخت در پاسخ به سوالی درباره پرونده بابک زنجانی یادآور شد: در حال حاضر بخشی از اموال ملت ایران در اختیار این فرد است و این پرونده روی میز دادگاه قرار دارد و نگاه منصفانه ریاست این دادگاه روی این پرونده است.
در خصوص اینکه آیا بهتر است پول بگیریم یا اموال باید گفت قطعا ما الان به ارز نیاز داریم و مشکلات ما مشکلات ارزی است.نوبخت خاطر نشان کرد: بیش از 2 میلیارد و 700 میلیون دلار از اموال عمومی و دارایی‌های ملت در اختیار این فرد بوده و وزارت نفت موظف است در خصوص استیفای حقوق مردم اقدام کند. مگر می‌شود پول را به حساب شاکی پرداخت کند و شاکی از این مساله امتناع کند؟وی افزود:‌ رئیس دادگاه وجود حساب بانکی شاکی را تایید کرده است، اما گفته می‌شود اگر این پول پرداخت شود امکان برداشت از آن نیست. ولی پول باید واریز شود حتی اگر ما نتوانیم از آن برداشت کنیم. زیرا پس از اجرای برجام این مشکل حل خواهد شد.سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه اضافه شدن املاک به وزارت نفت چیزی را حل نمی‌کند گفت: ما در حال حاضر به دلار نقد نیاز داریم.وی در ادامه سخنان خود درباره نرخ ارز نیز یادآور شد: تلاش ما این است که قدرت خرید پول ملی را حفظ کنیم و تصمیمی نداریم که نرخ ارز را افزایش دهیم.

* تنها مرجع رسمی انتشار آمار مرکز آمار ایران است
نوبخت با اشاره به تفاوت هایی که بین آمار بانک مرکزی و مرکز آمار ایران وجود دارد گفت: طبق قانونی که در حال حاضر در کشور وجود دارد تنها مرجع رسمی آمارها و اطلاعات انتشاری مرکز آمار ایران است. البته این موضوع آمارهای سایر مراکز مانند بانک مرکزی را نفی نمی‌کند.
* با 2900 طرح ناتمام دولت قبل روبرو هستیم
وی افزود: یکی از دلایل وقوع این سیل این بود که روی یک رودخانه پوشانده و آسفالت شده و رودخانه نتوانسته آب را از خود عبور دهد این کار به هر حال اشتباه است و هر دولتی که این کار را انجام بدهد اشتباه است.
البته هم درست نیست که هیچ مشکلی را به دولت قبلی مرتبط نکنیم. ما اکنون همه پول های خود را صرف طرح‌هایی می‌کنیم که در دولت قبل با صلوات و کف و سوت به تصویب رسیده است. ما اکنون با دو هزار و 900 طرح ناتمام روبرو هستیم. از سویی ما باید در طول سال 42 هزار میلیارد تومان یارانه بدهیم. وقتی ما دو میلیون نفر را کم کردیم رسانه ها چه واکنشی نشان دادند.

*‌روند تدوین برنامه ششم طولانی بود
وی درباره روند تهیه برنامه ششم توسعه خاطر نشان کرد: تهیه این برنامه از سال 92 آغاز شد و پیش نویس آن هم تهیه شده است اما به دلیل اینکه این پیش نویس به مجمع تشخیص رفته و پس از بررسی باید به دفتر رهبری داده شود، نسبتا طولانی بود.
* لایحه بودجه 95 آذر ماه به مجلس می‌رود
نوبخت در ادامه با بیان اینکه مجلس برای انتخابات آماده می‌شود و ما هم آذرماه بودجه را به مجلس می دهیم اظهار کرد: بررسی بودجه زمان بر است بنابراین باید تلاش کنیم که برنامه ششم زودتر تصویب شود. تصویب احکام و مواد برنامه ششم زمان بر است و انتظار می رود مجلس زودتر این احکام را تصویب کند . من از همکارانم خواسته ام تا قسمت دیگر برنامه ششم را تهیه کرده تا همراه بودجه آن را به مجلس تقدیم کنیم تا برنامه ششم زودتر تصویب شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید