خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

غلامرضا عباسی رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران
غلامرضا عباسی :

قراردادهای ۹۰ درصد کارگران، موقت است
قراردادهای کار معضلی در کشورشده است
قرارداد سفید امضاء جرم است      

غلامرضا عباسی رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران با بیان اینکه قراردادهای کار معضلی در کشور است گفت: 90 درصد کارگران ما دچار قراردادهای موقت شده اند و امنیت شغلی و اشتغال پایدار را از دست می دهند و از این نظر نگرانی بسیار بزرگی برای کارگران است. در برنامه گفتگوی ویژه خبری پنجشنبه شب شبکه دو سیما ، چرایی انعقاد گسترده قراردادهای سفید امضاء میان کارگران و کارفرمایان را بررسی و درباره آن بحث و تبادل نظر شد.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران و عضو هیئت رئیسه کانون صنفی کارفرمایی ایران با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه قوانین و مقررات ، فصل الخطاب هستند و در سال 69 قانون کار تصویب و اجرایی شد افزود:

در ماده 7 این قانون موضوع قراردادها مشخص شد و باید دولت آیین نامه اجرایی آن را در مدت 6 ماه  تهیه می کرد و موضوع معین و مستمر و موقت بودن کار را مشخص و در کشور اجرا می کرد.
عباسی گفت: آن چه که باید از طریق تشکل های کارگری پیگیری می شد در مدت چند سال گذشته مرتب به دولتها گوشزد شده است. وی افزود: امسال همایش بین المللی در مهرماه در اصفهان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و این موارد در آن مطرح شد و منتظریم عملاً اجرایی شود.عباسی گفت: کارفرمایان با کارگران همراهی و در تولید تلاش کردند اما کارفرما، جامعه کارگری و دولت ها هر کدام به نفع خود کار می کنند. وی افزود: بیشتر کارفرمایان، قانون را رعایت می کنند اما برخی از آنها رعایت نمی کنند.
رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران گفت: امضاء سفید و قرارداد سفید امضاء جرم است اما وقتی کارگران با این شرایط مواجه می شوند و شکایت می کنند معمولا نمی توانند ثابت کنند که کارفرمای آنها قرارداد سفید امضا با آنها منعقد کرده است و در نتیجه حقوق و مزایا و حتی کار خود را از دست می دهند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید