خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

وزیر نفت
وزیر نفت:

سود نفت قابل مقايسه با گاز نيست
قرار دادهای نفتی قیمت آن روزانه تعیین می شود
قرارداد بلند مدت در زمینه نفت با هیچ کشوری نداریم

وزیر نفت با بیان اینکه طرح‌های ۳۵ ماهه عسلویه خوب بود اما ما باید این کار را تمام کنیم، گفت: سودی که از صادرات نفت به‌دست می آید، قابل مقایسه با سود گاز نیست.زنگنه با اشاره به اینکه قرارداد درازمدتی در زمینه نفت با هیچ کشوری نداریم، تصریح کرد: ممکن است قرارداد یک ساله ای داشته باشیم اما قیمت نفت در آن روزانه تعیین می شود.

به گزارش مهر، بیژن نامدار زنگنه در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما اظهارداشت: بیشترین هزینه ای که برای صادرات نفت وجود دارد ۶ تا ۷ دلار برای هر بشکه است اما کمترین قیمتی که فروخته می شود، ۴۵ دلار است.وی گفت: این سود در گاز وجود ندارد و میانگین قیمت گاز برای داخل ۴.۵ سنت و برای صادرات آن ۲۹ سنت است. زنگنه با بیان اینکه گاز باید جایگزین انرژی مصرفی تولید در کشور شود، افزود: صادرات گاز زمانی جدی است که میدان مشترک وجود داشته باشد.وزیر نفت در پاسخ به اینکه کشورهای عضو مجمع کشورهای صادر کننده گاز رقابت دارند یا رفاقت؟ گفت: در اوپک هم چنین وضعی وجود دارد اما مهم این است که بتوانیم در دنیای رقابت رفاقت نیز داشته باشیم. البته در اوپک کشورهای عضو افزون بر رقابت با یکدیگر همکاری می کنند.زنگنه در پاسخ به اینکه آیا اروپا خط قرمز روسیه در زمینه صادرات گاز است؟ گفت: جای دیگری است که خط قرمز دارد و در کسب و کار هر کس می تواند قیمت کمتری بدهد. وی در عین حال افزود: بازار هر کشوری برای آن مهم است و برای ایران بازار کشورهای همسایه و ال ان جی که به دیگر کشورها صادر می کنیم اهمیت دارد.زنگنه با بیان اینکه اقتصاد خط لوله گاز هر چه دورتر شود ضعیف تر می شود، تصریح کرد: درباره خط لوله پاکستان با طرف مقابل قرارداد امضا شده اما هند در ۸ - ۹ سال اخیر علاقه مندی به خط لوله نشان نداده است.وی گفت: خط لوله ای که از عسلویه به ایرانشهر امتداد دارد، از نظر قطر پاسخگوی درخواست هند نیز هست.وزیر نفت درباره چگونگی قیمت‌گذاری گاز در دبیرخانه مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی سی اف) اظهارداشت: تاکنون این دبیرخانه وارد بحث قیمت نشده است و بیشتر اطلاعات را جمع آوری و تبادل می کند.
زنگنه گفت: دبیرخانه تاکنون فرمولی را ارائه نکرده است که کشورهای عضو بر اساس آن عمل کنند. وی با بیان اینکه قیمت گاز منطقه ای است و قیمت جهانی ندارد، خاطرنشان کرد: هزینه حمل گاز بسیار بالا و با صادر کننده است.
وی، عامل تعیین کننده بازار گاز را قراردادهای بلندمدت خواند که طرفین نمی‌توانند از قیمت‌های مشخص شده در آن تخطی کنند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید