خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.50 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


معاون وزیر نفت:

۵۰ طرح نفتی در قالب قراردادهای جدید معرفی می‌شوند
مجموع ذخایر نفتی ایران 158 میلیارد بشکه است

معاون وزیر نفت از معرفی ۵۰ طرح نفتی در قالب قراردادهای جدید خبر داد و گفت: میدان فرزاد «ب»، یادآوران و آزادگان شمالی از این طرح‌ها خارج شدند.به گزارش خبرنگارما، رکن‌الدین جوادی در مراسم رونمایی از قراردادهای جدید صنعت نفت با تاکید بر اینکه در کنفراس تهران 50 طرح نفتی در قالب قراردادهای جدید برای واگذاری به شرکتهای داخلی و خارجی معرفی خواهد شد از حذف سه طرح مهم نفتی از این لیست خبر داد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با توجه به اینکه برای توسعه فاز دوم میدانهای آزادگان شمالی و یاداوران و میدان فرزاد «ب» از گذشته با شرکت های ذیربط در حال مذاکره بودیم، گفت: امیدواریم به نتایج قابل قبولی در این زمینه برسیم و  بدیهی است در صورت عدم تفاهم این طرح ها در دوره بعدی مناقصات در قالب قراردادهای جدید ارائه خواهد شد.معاون وزیر نفت با اعلام اینکه مجموع ذخایر نفتی ایران 158 میلیارد بشکه است،گفت: در حال حاضر ایران 10 درصد ذخایر نفت جهان را در اختیار دارد که با توجه به تولید کنونی باید تولید نفت خام کشور دو چندان شود.جوادی با اشاره به اینکه ایران سطح ذخایر نفت خود را تولید کرده است،گفت: تا 25 سال آینده باید تولید نفت 25 میلیون بشکه افزایش یابد. براساس نیاز بازار تولید نفت خام ایران باید حداقل 2.5 میلیون بشکه دیگر افزایش یابد تا هم سهم خود را به دست آورد و هم نیاز بازار تامین شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ذخایر گازی ایران 34 میلیارد متر مکعب است، گفت:  تولید روزانه کشور در حال حاضر 700 میلیون متر مکعب در روز است که این رقم با 80 درصد افزایش باید به 1.4 میلیارد متر مکعب برسد.
مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه تولید نفت خام ایران تا پایان برنامه ششم به 4.7 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت، توضیح داد: 700 هزار بشکه مربوط به ظرفیت‌سازی جدید و 2.2 میلیون بشکه آن با توجه به افت تولید باید دوباره ظرفیت‌سازی شود.معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه باید تولید میعانات گازی ایران به یک میلیون بشکه ارتقا یابد،گفت: این مقدار میعانات گازی با تکمیل زنجیره ارزش در واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی استفاده خواهد شد.
وی با اعلام اینکه کشورهایی که می‌خواهند در ایران سرمایه‌گذاری کنند از مزیت‌های زیادی برخوردارند،گفت: ایران بازار بزرگی برای عرضه محصولات است. رشد بازار انرژی این نوید رامی‌دهد که تولید و عرضه مناسبی در دراز‌مدت ایجاد خواهد شد. همچنین مخازن ایران کم هزینه هستند و نیاز به سرمایه‌گذاری بالایی ندارند همین امر موجب شده که سرمایه‌گذاری در ایران کاملا قابل رقابت با سایر کشورهای نفتی دنیا باشد. در واقع این شرایط انگیزه‌ای خواهد شد که با هزینه و سرمایه کمتر شرکتها سود بیشتری دریافت کنند.مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: ایران دارای امنیت سیاسی، مالی و اجتماعی برای سرمایه‌گذاران است، بویژه اینکه ایران در میان کشورهای منطقه با ثبات‌ترین کشور محسوب می‌شود به همین دلیل شرکتهای خارجی می‌توانند بدون دغدغه و نگرانی در توسعه طرح‌های نفت و گاز ایران را همراهی کنند.وی تصریح کرد: مخازن نفت و گاز ایران متنوع هستند و همین شرایط موجب شده است که سرمایه‌گذاران با توجه به تجارب و توانمندی‌هایشان قدرت انتخاب داشته باشند.جوادی یکی دیگر از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در ایران را نیروی جوان تحصیلکرده دانست و گفت: با توجه به نیروی انسانی مناسب در کشور شرکت‌ها مجبور نیستند از خارج نیروی مورد نیاز خود را تامین کنند.وی تاکید کرد: ایران سیاست پایبندی به تعهدات بین‌المللی را همیشه در دستور کار خود داشته است. حتی در بدترین شرایط کشور (جنگ تحمیلی) ایران به تعهدات خود پایبند بود این نشان دهنده قابل اعتماد بودن تولید کننده است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید