خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


حجه الاسلام مصباحی مقدم :

سیستم بانکی مهمترین عامل  رکود و فساد اقتصادی است

در هفدهمین نشست جامعه اسلامی مدیران ایران حجه الاسلام  والمسلمین دکتر مصباحی مقدم سیستم بانگی را عامل اصلی رکود و فساد اقتصادی در کشور عنوان کرد. هفدهمین نشست جامعه اسلامی مدیران ایران در محل پژوهشکده باقر العلوم (ع) برگزار شد و حجه الاسلام مصباحی مقدم  نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیرامون راه کارهای خروج از رکود اقتصادی  سخنرانی کرد.

رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در ایران به ازاء هر 3650 نفر یک شعبه بانک وجود دارد گفت : سیستم بانکی مهمترین عامل رکود اقتصادی است چرا که این سیستم کلیه منابع پولی کشور را جذب کرده و بهره های سنگینی به سپرده گزاران پرداخت میکند . وی افزود : بمنظور جذب منابع بیشتر همواره بین بانک ها و موسسات اعتباری رقابت بر سر افزایش نرخ بهره  می باشد که این حجم از ذخائر پولی از طرفی واحد های تولیدی را به تعطیلی کشانده و از طرف دیگر تقاضا برای خرید کالا را کاهش داده است .نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گسترش قارچ گونه سیستم های بانکی در سالهای اخیر گفت : این سیستم ها با عدم رعایت سپرده در بانک مرکزی و نگهداشت ذخیره قانونی و نیز پرداخت تسهیلات بدون بازگشت ، عملا کمر به نابودی اقتصاد ملی بسته اند ، چرا که بیش از 29% از ظرفیت عمل کرده است و دریافت کنندگان تسهیلات برایشان مقرون به صرفه نیست بازپرداخت داشته باشند . حجه الاسلام مصباحی مقدم  کاهش  20 میلیارد دلاری  درآمد های نفتی را یادآور شد و افزود طبق گزارشات بالغ بر 50% واحدهای تولیدی تعطیل و 50 % دیگر با کمتر از نیمی از ظرفیت تولیدی  خود کار می کنند  لذا تنها را ه برون رفت از رکود ، مدیریت 870 هزار میلیارد تومان نقدینگی ریالی و بیست میلیارد یورو نقدینگی ارزی در دست مردم است .وی همچنین اجتناب از خام فروشی ذخائر انرژی و معدنی کشور و ایجاد فرصت سرمایه گزاری خارجی به شرط مشارکت را از جمله ضروریات برون رفت از رکود اقتصادی عنوان کرد .
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از آفتهای بزرگ اقتصاد ملی قاچاق بالغ بر بیست میلیارد دلار کالاست که حجم انبوه آن از مبادی رسمی کشور وارد می شود  افزود :  بیش از 162 نقطه گمرکی  در کشور که امکان نظارت بر آن وجود ندارد چه مفهومی  می تواند در بر داشته باشد ؟

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید