خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


رئیس اتاق تهران:

 در دوره تحریم‌ها تجارت ایران و فنلاند یک هشتم شد

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکلات ارتباط بانکی ایران و فنلاند در سالهای تحریم گفت: این امر باعث شد که تجارت دو کشور از ۲۰۰ میلیون دلار به ۲۳ میلیون دلار کاهش یابد.به گزارش تسنیم،مسعود خوانساری در دیدار با هیئت اقتصادی فنلاند با اعلام این مطلب اظهار کرد: دو کشور ایران و فنلاند از دیرباز روابط مناسبی با یکدیگر داشته‌اند و ایران از اولین کشورهایی بود که فنلاند را به رسمیت شناخت.وی افزود:

روابط دو کشور در سالهای اخیر به دلیل تحریم‌ها نوسان داشته و روابط تجاری و اقتصادی دو کشور کاهش یافته است. رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: این روابط به دلیل مشکلات بانکی میان دو کشور در سالهای گذشته به سمت کشورهای شرقی سوق داده شده است به طوری که میزان تجارت دو کشور در سال 2006 از 200 میلیون دلار به 23 میلیون دلار در سال 2014 رسیده است. خوانساری تصریح کرد: با  اجرای توافق هسته‌ای روابط ایران و فنلاند و همچنین ایران با سایر کشورهای اروپایی توسعه می‌یابد که امیدواریم با رفع موانع میان تجارت دو کشور در اسرع وقت این مهم محقق شود.

وی افزود: فنلاند کشوری پیشرو در فناوری اطلاعات، حفاظت از محیط زیست،تجهیزات پزشکی، مدیریت منابع آب، سیستم فاضلاب است و امیدواریم که در صورت همکاری‌های مشترک امکان انتقال این امور داشته باشد. رئیس اتاق بازرگانی افزود: جمهوری اسلامی ایران باداشتن 78 میلیون نفر جمعیت که اغلب آنها جوان و تحصیل‌کرده هستند، همچنین همسایگی با 300 میلیون نفر جمعیت منطقه داشتن ذخایر غنی طبیعی و معدنی یکی ازکشورهای قدرتمند منطقه و جهان به حساب می‌آید. خوانساری تاکید کرد: در دوران جدید زمینه‌های لازم برای گسترش همکاری در تمام بخش‌ها فراهم شده است اما ما نیازمند همکاری‌های بلندمدت هستیم. رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: همکاری‌های دو کشور نباید صرفا به مبادله کالا محدود شود و ما از شرکای خود انتظار داریم که به انتقال دانش و فناوری خود به ایران اهتمام ورزند.خوانساری گفت: در صورت همکاری‌های مشترک و به شکل یاد شده امکان استفاده از بازارهای منطقه وجود دارد.وی اظهار کرد: فنلاند می‌تواند جایگاه خوبی در اقتصاد ایران داشته باشد و اتاق بازرگانی تهران برای کمک به توسعه روابط تجاری دو کشور از آمادگی کامل برخوردار است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید