خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


بعد از گذشت هشت سال؛
 ضوابط بلندمرتبه‌سازی تدوین شد

ضوابط ساخت بناهای بلند در کشور که به تازگی تدوین شده است در دومین کنفرانس بناهای بلند در قالب یک نشست تخصصی رونمایی می‌شود و مورد بحث قرار می‌گیرد.
به گزارش ستاد خبری کنفرانس، دکتر پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی ضمن بیان این مطلب تاکید کرده است که متن مورد نظر ضوابط نهایی شده برای تعیین چارچوب‌های ساخت بناهای بلند در کشور است.

از مدتی قبل ساخت ساختمان‌های بیش از 12 طبقه در تهران ممنوع شده است. صدور مجوز ساخت و ساز دوباره منوط به تعیین ضوابط بلندمرتبه‌سازی است که هم از سوی شهرداری و هم شورای عالی شهرسازی و معماری روی آن تاکید زیادی وجود دارد. ضوابط بلندمرتبه‌سازی از یک سو بحث درباره سازه، میزان ارتفاع و امنیت ساختمان‌های بلند را مورد توجه قرار می‌دهد و از سوی دیگر مسئله بسیار مهم مکان‌یابی برای ساخت بناهای بلند بر اساس طرح تفصیلی ساخت و مسایل فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار می‌گیرد.دومین کنفرانس بناهای بلند (بلندمرتبه‌سازی) با هدف بررسـی نقـش بناهای بلند در حیات پایدار شـهری با بهره مندی از حمایت ارزشمند مسئولان وزارت راه و شهرسازی برگزار می‌شود.
مهندس سید محمد بهشتی رییس گروه تخصصی معماری و شهرسازی فرهنگستان هنر ایران به عنوان رییس شورای سیاست¬گذاری، دکتر حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به عنوان دبیرعلمی، دکتر محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران به عنوان دبیر شورای سیاست‌گذاری و کارگروه تلفیق، دکتر منوچهر شیبانی اصل مدیر کل دفتر سازمان¬های مهندسی و تشکل¬های حرفه¬ای وزارت راه و شهرسازی به عنوان دبیرکارگروه قوانین و مقررات، دکتر حسین عبده‌تبریزی مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تأمین مالی به عنوان دبیر کارگروه اقتصاد و مالی، احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران به عنوان دبیرکارگروه فرهنگی و اجتماعی، دکتر محمود گلابچی معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده معماری دانشگاه تهران به عنوان دبیر کارگروه تکنولوژی و ساختمان،‌ دکتر محمدرضا حافظی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی به عنوان دبیر کارگروه معماری و شهرسازی و مهندس شادمهر راستین عضو هیئت مدیریه خانه سینما به عنوان دبیر اجرایی در این کنفرانس فعالیت می‌کنند.
دومین کنفرانس بناهای بلند (بلندمرتبه‌سازی) طی روز‌های 30 آذر و 1 و 2 دی 1394 توسط موسسه رسایش در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید