خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


نایب رییس مجلس:

باید از فروش نفت خام با عزم و اراده جدی خودداری کنیم

 نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید با عزم و اراده جدی از فروش نفت خام حتی میعانات خودداری کنیم و نفت خام خود را با ارزش افزوده هر چه بالاتر در راستای حفظ سرمایه و اقتدار ملی به بازار عرضه کنیم.محمدحسن ابوترابی فرد در مراسم اختتامیه شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران افزود: عرضه نفت خام با ارزش افزوده به بازار ممکن نیست مگر این که از دانش و فناوری به شایستگی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که نفت خام را می فروشیم این است که با محدودیت هایی در حوزه فناوری روبه رو هستیم . امیدوارم با یک نقشه راه دقیق در آینده به جهان اعلام کنیم که حتی یک بشکه نفت خام هم برای فروش نداریم.
نایب رییس مجلس افزود: در آن صورت است که ما در بالاترین سطح ممکن نفت و گازهای خود را استخراج وبا سرمایه گذاری آن را به ارزش افزوده تبدیل می کنیم زیرا برخی کالاها ارزش افزوده ای بیش از 500 برابر یک بشکه نفت دارند.
ابوترابی فرد ادامه داد: وقتی یک بشکه نفت را به ارزش 100 دلار می فروختیم بازنده بودیم چون می توانستیم آن را به قیمت بسیار بالاتر بفروشیم. وی ابراز امیدواری کرد که شرکت های دانش بنیان راه را برای این تحول و دگرگونی هموار کنند و شاهد قطع وابستگی اقتصاد ملی به فروش مواهب طبیعی باشیم. نایب رییس مجلس خاطر نشان کرد: ما در یک موقعیت حساس و خطیر برای یک تحول و خلق اقتصاد مقاومتی قرار داریم و در این راه دانشگاهیان و چهره های عالم نقش مهم و محوری می توانند ایفا کنند. وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش مسوولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شاهد یک حرکت پرشتاب در این عرصه باشیم.
نایب رییس مجلس انعقاد قرارداد میان تولیدکنندگان دانش، شرکت ها و نهادهای نیازمند دانش را بسیار امید آفرین دانست و گفت: رسالت شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار این است که حلقه واسطه قابل قبولی میان حوزه تولید دانش، علم، بنگاه های اقتصادی و نهادهایی باشد که به این دانش و نوآوری برای ارتقای سطح تولید نیاز دارد.
وی جایگاه علم در دستیابی به اقتصاد نو و کارآمد را جایگاه برجسته ای عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم در اقتصاد جهان نقش ایفا کنیم و به جایگاه زیبنده جمهوری اسلامی دست یابیم باید از تمام توان و ظرفیت بالفعل و بالقوه کشور بهره گیریم و در مسیر رشد دانش و تبدیل دانش به فناوری از تمام ظرفیت ملی استفاده کنیم . همچنین باید در گام دوم بستر تجاری سازی علم و فناوری را هموار کنیم. نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در یکی دو دهه اخیر از هنگامی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به موضوع مهم برای تولید دانش، تولید علم و تبدیل دانش به فناوری تاکید کردند و در چشم انداز بیست ساله کشور تاکید شد شاهد حرکت پرشتاب و تحول آفرین در این حوزه بوده و هستیم اما هنوز از جایگاهی که باید قرار گیریم ،فاصله معناداری داریم. ابوترابی ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه نقش قابل قبولی را در ایجاد انگیزه و تولید دانش و تبدیل دانش به فناوری ایفا کند. وی خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که نفت خام با کاهش سرسام آور قیمت در چه موقعیتی قرار گرفته است و اقتصادهای وابسته به فروش نفت خام در معرض چه آسیب هایی قرار دارند. وی ادامه داد: اگر ایران اسلامی در یکی دو دهه گذشته قدم های بلندی برنداشته بود امروز با بستر خوبی برای تولید علم روبه رو نبودیم و نظام جمهوری اسلامی ایران را در معرض آسیب و خطر جدی مشاهده می کردیم. نایب رییس مجلس گفت: من مشکلات فراروی بودجه کشور با تهدیدها ، تحریم ها و کاهش قیمت نفت لمس می کنم و شرایط امروز را فرصت مغتنمی برای حرکت به سمت افق های روشن و آینده بهتر می بینم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید