خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


معاون وزیر راه و شهر سازی:

ساخت بناهای بلند مسیر قانونی را طی نکرده‌ است

به گفته پیروز حناچی سندی از بررسی بلندمرتبه‌سازی‌های منطقه 22 در کمیسیون ماده 5 وجود ندارد و نشان می‌دهد این ساخت و سازها مسیر قانونی خود را طی نکرده‌اند.به گزارش ستاد خبری کنفرانس، پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در مراسم اختتامیه دومین کنفرانس بناهای بلند گفت: طی این سه سال (90-92) کمیسیون ماده 5، 165مصوبه داشته است که 94 مصوبه آن در حوزه بلندمرتبه‌سازی بوده است.

بیشترین بلندمرتبه‌سازی‌ها در مناطق 1، 6، 3 و 2 رخ داده است و در این مدت در محدوده خط انقلاب تنها یک مجوز بلندمرتبه صادر شده است. وی ادامه داد:‌ کمیسیون ماده 5 ابزاری برای انعطاف‌پذیری برنامه‌های توسعه شهری است که اگر به درستی از آن استفاده نشود شرایط زندگی درشهرها را بدتر می‌کند.دکتر حناچی با اشاره به جزییات مصوبات کمیسیون ماده 5 طی سال‌های 90 تا 92 گفت: تفاوت قابل ملاحظه‌ای میان آمار بلندمرتبه‌سازی‌ها در منطقه یک با سایر مناطق تهران وجود دارد. بیشتر این مصوبات هم نشان می‌دهد زمین‌هایی که در خصوص آنها تصمیم‌گیری شده، دارای پروانه ساخت اولیه بوده و تقاضای تغییر کاربری به مسکونی و تجاری و سطح اشغال بیشتر داشته‌اند. منطقه یک 36 مصوبه بلندمرتبه‌سازی و مناطق 6، 3و 2 نیز به ترتیب 14، 18، 22 مصوبه بلندمرتبه‌سازی داشته‌اند.
بیشترین میزان کاربری وضع موجود به ترتیب شامل اراضی بایر(34)، باغ(18)، باغ- مسکونی (8)، فضای سبز (4) و ... بوده و بیشترین نوع کاربری مورد درخواست در مصوبات به ترتیب کاربری اداری - تجاری با 38 درخواست بوده است. کاربری مسکونی با 28 درخواست و مسکونی – تجاری با 12 درخواست در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
بر اساس آمار ارائه شده از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی بیشترین میزان تقاضا برای ساخت بلندمرتبه‌های 12طبقه با 34 درخواست بوده است. بیشترین مصوبات مساحت اراضی مورد بررسی در کمیسیون ماده 5 مرتبط با اراضی در مساحت هزار تا 5 هزار مترمربع با تعداد 59 مصوب است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید