خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


رئیس کمیته قراردادهای نفتی:

در مدل جدید قراردادهای نفتی پاداش نداریم
قراردادهای بیع متقابل یکبار مصرف بودند

رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی درباره مدل جدید قراردادهای نفتی ایران (IPC) گفت: اولویت میادین مشترک به این معنا نیست که نباید سراغ سایر میادین برویم، بلکه باید توسعه میادین نفتی و گازی کشور صورت گیرد و اولویت آن، میادین مشترک است.به گزارش فارس رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی در یک نشست دانشجویی به سوالات و ابهامات موجود در قراردادهای جدید صنعت نفت پاسخ داد.رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی گفت: برای افزایش تولید فرآورده‌های نفتی، باید تولید نفت افزایش یابد.

ماموریت IPC هم تا مرحله تولید نفت و گاز است و هیچ ارتباطی به مراحل بعدی آن ندارد. این مراحل به سیاست های وزارت نفت بستگی دارد.حسینی با تاکید بر اینکه IPC مانع ساخت پالایشگاه در کشور و تولید فرآورده نمی شود، اضافه کرد: ما باید به این سمت برویم که خام فروشی نکنیم،البته برای احداث پالایشگاه مطابق با سودآوری اقتصادی آن باید سراغ این راه برویم ولی در پشت زمینه ذهنیمان باید این قضیه و رفتن به سمت توسعه زنجیره ارزش باشد،البته باید در انتخاب سبد محصولات پالایشگاه هم به درستی عمل کنیم.رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی افزود: خام فروشی نباید کرد ولی این موضوع نباید ابزاری شود برای زدن حرف‌های ناپخته. مثلا کدام کشور نفتی در دنیا است که فقط فرآورده صادر کند؟حسینی با تاکید بر اینکه در IPC پاداش نداریم و این اشتباه در ترجمه است، دستمزد شرکت خارجی در قالب fee (حق الزحمه) پرداخت می شود، گفت: همچین اتفاقی نمی افتد مگر مثلا در زمانی که فرضا اوپک بگوید تولید نفت خودتان را اینقدر کم کنید. فرضا در این شرایط هم لزومی ندارد سراغ کم کردن تولید از این میادین برویم. بنابراین فقط در شرایط سیاسی خاص مجبور به کاهش تولید از این میادین می شویم و در این شرایط هم منطقی است که باید هزینه های طرف مقابل را بپردازیم وگرنه اصلا این شرکت ها وارد قرارداد با ایران نمی شوند.
حسینی تاکید کرد که من بسیار خوش بین هستم حداکثر تا 10 سال دیگر، شرکت های نفتی قوی مانند شرکت های نفتی بین المللی داشته باشیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید