خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


نتایج یک تحقیق نشان داد؛
ایران پنجمین نفت ارزان جهان را تولید می‌کند

نتایج یک تحقیق نشان داد ایران پنجمین نفت ارزان در جهان را تولید می کند و هزینه تولید هر بشکه نفت در ایران ۱۲.۶ دلار است که تنها از هزینه نفت تولیدی کویت، عربستان، عراق و امارات بیشتر است.به گزارش تسنیم به نقل از سی ان ان، سقوط قیمت نفت در طی 2 سال گذشته موجب شده تا شرکت های انرژی و کشورهایی که بخش قابل توجهی از درآمد خود را از محل فروش نفت تامین می کنند، با مشکلات جدی مواجه شوند. اخیرا موسسه ریستاد انرژی با مطالعه روند تولید نفت در 20 کشور جهان، به بررسی هزینه متوسط تمام شده تولید هر بشکه نفت در کشورهای مختلف پرداخته است.

این گزارش که با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده از بیش از 15 هزار میدان نفتی در 20 کشور مهم تولید کننده نفت جهان تهیه شده، هزینه های سرمایه گذاری و هزینه های عملیات تولید را به تفکیک در کشورهای مختلف بیان کرده است. هزینه های سرمایه گذاری شامل هزینه های مربوط به ساخت تاسیسات نفتی، خطوط لوله و حفر چاه های جدید است. هزینه های عملیاتی شامل هزینه های استخراج نفت از دل زمین، پرداخت دستمزد کارکنان و سایر هزینه های اجرایی می باشد.

بر اساس این گزارش، انگلیس با هزینه تمام شده 52 دلار و 50 سنت و کویت با هزینه تمام شده 8 دلار و 50 سنت، گران ترین و ارزان ترین نفت های جهان را تولید می کنند.هزینه سرمایه گذاری تولید هر بشکه نفت در ایران 6 دلار و 90 سنت و هزینه عملیاتی تولید 5 دلار و 70 سنت برآورد شده است.بر اساس این گزارش ایران با هزینه تولید 12 دلار و 60 سنتی، پس از کشورهای کویت، عربستان، عراق و امارات، پنجمین نفت ارزان قیمت جهان را تولید می کند.هزینه تولید نفت در کشورهای کویت، عربستان،عراق و امارات به ترتیب 8.5، 9.90، 10.70  و 12.3 دلار است. هزینه تولید هر بشکه نفت در آمریکا نیز 36 دلار و 20 سنت اعلام شده است. بر اساس این گزارش، کشور آنگولا با هزینه تولید 35 دلار و 40 سنت، گران ترین نفت اوپک را تولید می کند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید