خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


 رئیس اتاق ایران :

روسیه تعرفه واردات لبنیات ایران را ۱۰ روز دیگر بر می‌دارد

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: از ۱۵ ژانویه تعرفه ورود لبنیات ایران به خاک روسیه و از اواسط فوریه تعرفه سایر کالاها از سوی این کشور برداشته می‎شود.به گزارش تسنیم به نقل از روابط عمومی اتاق ایران، محسن جلال پور در نشست دبیرخانه سه اتاق، وضعیت بازار و رکود حاکم بر آن را به عنوان مهمترین چالشی که باید از سوی مسئولان اقتصادی کشور مورد توجه قرار گیرد مطرح و در این رابطه اظهار کرد: فشار جدی بر بنگاه های اقتصادی وارد آمده و متأسفانه هیچ نشانه ای از حرکت و توجه دولت به این مسئله دیده نمی شود.

وی افزود: این روزها تعداد زیادی از بنگاه های اقتصادی، روسای اتاق های کشور و دیگر بخش های تولیدی از رکود و پیامدهای ناشی از آن دچار مشکلات پیچیده ای شده اند و توان تحمل فشارهای جدید را از دست داده اند. از طرفی دولت هم اقدام قابل ملاحظه ای را برای عبور با وضع موجود انجام نمی دهد.
جلال پور گفت: بنگاه های اقتصادی که در طول چند دهه با خلاقیت بخش خصوصی به وجود آمده اند، سرمایه کشور به شما رمی آیند. حفظ این بنگاه ها یک اولویت مهم است و اگر هر یک از آنها از بین برود به راحتی قابل جبران نخواهد بود.
رئیس اتاق ایران تاکید کرد: اجرای سریع تر تعهدات مالی دولت به بخش خصوصی، واگذاری پروژه های نیمه تمام به این بخش و کاهش مقررات دست و پاگیر از جمله پیشنهادهای بخش خصوصی است که تاکنون اقدام اجرایی برای آن صورت نگرفته است.

بنا بر این گزارش، در این نشست که رؤسای سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون حضور داشتند، نگرانی های بخش خصوصی از عدم امکان حضور قدرتمندتر این بخش در اقتصاد مورد انتقاد جدی قرار گرفت و تأکید شد که اگر امکان بهره گیری از فرصت های کم نظیر به وجود آمده برای بخش خصوصی و فعالان اقتصادی فراهم نگردد و از سوی دیگر از همه ظرفیت های موجود کشور استفاده نشود، نمی توان به خروج از رکود و دست یافتن به رونق اقتصادی امید داشت.بدین ترتیب مقرر شد، کارگروهی به منظور ارائه راهکارهای عملیاتی برای مبارزه با رکود از سوی دبیرخانه سه اتاق تشکیل شود.رئیس اتاق ایران در همین راستا با اشاره به روابط ترکیه و روسیه که با چالش هایی روبرو شده است، عنوان کرد: ایران می تواند از موقعیت به وجود آمده بهره ببرد و حضور خود را در بازار این منطقه افزایش دهد. البته این اقدام منوط به آن است با برنامه ریزی دقیق وارد شویم.جلالپور همچنین از مذاکرات جدی با سفیر روسیه در ایران به منظور ارتقای سطح روابط بین ایران و این کشور خبر داد و یادآور شد: بازار روسیه ظرفیت بالقوه ای است که نباید به راحتی از کنار آن بگذریم.بر اساس اظهارات وی قرار است از 15 ژانویه تعرفه ورود لبنیات ایران به خاک روسیه و از اواسط فوریه تعرفه سایر کالاها از سوی این کشور برداشته شود. هرچند مسئولان روس اعلام کرده اند که سختگیری آنها نسبت به کیفیت و رعایت استانداردها بسیار بالاست.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید