خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


محمد امین:

توانايي ايفاي تعهدات در شركت هاي بيمه، مهم ترين شاخص است
در بازار رقابتي بر روي کيفيتِ همراه با قيمت رقابت مي کنند

رئيس كل بيمه مركزي گفت : توانايي ايفاي تعهدات در شركت هاي بيمه، از همه شاخص ها مهم تر است.به گزارش  خبرگزاري صدا و سيما به نقل از روابط عمومي بيمه مركزي ، محمد ابراهيم امين رئيس شوراي عالي بيمه در بازديد از شركت بيمه پارسيان در جمع اعضاي هيئت مديره، مدير عامل و مديران اين شركت گفت: در دنيا شركت هاي مختلف را رتبه بندي مي کنند كه اين رتبه بندي بيشتر مبناي مالي دارد و البته به ساختار سازمان و فرآيند توجه مي شود اما اغلب اين رتبه بندي مبناي مالي دارد و در مورد شركت هاي بيمه يكي از مبنا ها اين است كه شركت بيمه چقدر تعهدات دارد و چقدرتوانايي ايفاي اين تعهدات را در هر زمان دارد؟.

وي افزود :  اين از نگاه ناظران بيروني مي تواند بسيار مهم باشد  اما تمام موضوع اين نيست و يك شركت بيمه با ذينفعان متعددي روبروست؛ از سهامداران گرفته تا كاركنان كه در اينجا كاركنان نقش سرمايه اصلي شركت را دارند و طبيعي است كه اگر نيروي انساني صرفنظر از انگيزه هاي مادي انگيزه هاي معنوي بالايي نداشته باشد هر چه سرمايه بالايي در شركت بيمه بياوريد و هرچه بيمه نامه بيشتري صادر شود ، معلوم نيست سرنوشت اين تعهدات به كجا مي رسد، پس كاركنان شركت نقش بسيار موثري دارند.  امين گفت : پس بايد از ديد كاركنان هم وضيعت شركت را بدانيم كه چگونه است و همچنين از ديد مشتريان؛ چرا كه  مشتريان شركت را از لحاظ ايفاي تعهدات، نوآوري، خلاقيت، نحوه رسيدگي به خسارت ها، حفظ حرمت انسانها قضاوت مي کنند و اينكه يك شركت بيمه در صدور چقدر مشورت و اطلاعات ميدهد، چقدر در پرداخت خسارت منصفانه، محترمانه و عادلانه برخورد مي کند و سپس از چشم نهاد ناظر نيز بايد بدانيم شركت بيمه در چه وضعي است. رئيس بيمه مركزي اظهار داشت :  از هر دريچه اي نگاه كنيم معيارهايي وجود دارد و مديران ارشد يك شركت بيمه اگر اين معيارها را در نظر نگيرند و خودشان را از چشم بيروني ها نبينند و معيارهايي که بيروني ها با آن شركت را قضاوت مي کنند به خوبي نشناسند و به آن حساس نباشند ممكن است در درونِ مسايل جزيي غرق شوند و فكر كنند خيلي هم خوب عمل مي شود.

وي تصريح كرد :  در بازار رقابتي اين مسايل اهميت بيشتري پيدا مي کند و در جايي که 30 شركت بيمه با نام و عنوان هاي مختلف وجود دارد چگونه مي توان با اطمينان شركت يا شركت هايي خاص را به بيمه گذاران توصيه كرد، پس بايد معيارهايي روشن وجود داشته باشد. ذينفعان ديگر شركت هاي بيمه ،  نمايندگان بيمه هستند كه مستقيم با مردم روبرو هستند و نمايندگان از خود مي پرسند شركت من چه ويژگي هايي دارد كه بايد به آن اشاره كنم و تمايز را نسبت به رقبا نشان دهم و چون معيارها زياد شناسايي، اطلاع رساني و مانور نشده و مدنظر قرار نگرفته  ،نشان دادن اين تمايز كار سختي است. پس آن ويژگي هايي که اصالت دارند و بايد به آنها رسيد تا مردم، جامعه، مسئولين و رسانه ها بر اساس آنها قضاوت كنند، چيست؟ در كشورهاي خارجي به آن معيارها ، برند سازي مي گوييم اما چون رقابت به معناي واقعي جاي نيفتاده است و رقابت ما بخصوص در صنعت بيمه بر اساس اصول و مبناي بازار رقابتي نيست آن برند سازي واقعي را نداريم.
امين اظهار داشت : در بازار رقابتي بر روي کيفيتِ همراه با قيمت رقابت مي کنند. در بيمه كيفيت قابل اندازه گيري نيست و در زمان فروش تنها حُسن رفتار، دفتر و محل مناسب واحترام گذاشتن ممكن است به عنوان كيفيت تعبير شود اما در يك شركت بيمه،  كيفيت واقعي زماني نشان داده مي شود و قابل اندازه گيري است كه بيمه گذار با خسارت مواجه شود.  

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید