خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


مصباحی مقدم:

 وابستگی به نفت در بودجه 95 افزایش یافته است

عضو کمیسیون بودجه 95 مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه بودجه 95 وابستگی به نفت افزایش یافته است.
حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با بیان اینکه در این لایحه فروش روزانه دو میلیون و 250 هزار بشکه نفت و میعانات آن در نظر گرفته شده است گفت: ظرفیت های اقتصاد مقاومتی در لایحه بودجه سال آینده بسیار کم دیده شده است. وی افزود: اکنون 50 درصد صنایع کوچک و متوسط کشور تعطیل و بقیه کمتر از ظرفیت فعال هستند. وی گفت: ظرفیت های خالی دیگری برای خروج از رکود در بخش صنعت و معدن ، خدمات ،‌ مسکن و کشاورزی وجود دارد که دولت به آنها توجه نکرده است.مصباحی مقدم افزود: رشد اقتصادی پنج درصدی که دولت برای سال آینده پیش بینی کرده است یعنی خروج از رکود که از نظر ظرفیت های بالقوه امکان تحقق آن وجود دارد.

وی گفت: بنگاه های اقتصادی کوچک نیاز به تزریق نقدینگی دارند که به این موضوع به صورت خاص در لایحه بودجه 95 دیده نشده است.مصباحی مقدم افزود: امسال هفت میلیارد دلار از منابع درآمدی دولت آزاد می شود که کسری بودجه عمرانی را تا پایان سال تأمین می کند. وی گفت: 42 میلیارد دلار نیز سهم صندوق توسعه ملی است که باید به بنگاه های غیردولتی به صورت تسهیلات اختصاص یابد و این موجب رونق کسب و کار در کشور خواهد شد. مصباحی مقدم افزود: البته اینکه این پول کجا خرج شود مهم است و به مدیریت دولت بازمی گردد.وی گفت: اکنون 900 هزار میلیارد تومان میزان نقدینگی کشور است. مصباحی مقدم افزود: بر اساس روال گذشته قیمت نفت در بودجه چند دلار زیر قیمت جهانی در نظر گرفته می شد اما در لایحه بودجه 95 قیمت نفت بالاتر از قیمت جهانی محاسبه شده است که این به صورت طبیعی موجب کسری بودجه خواهد شد. وی گفت: بودجه سال 94 نیز درباره فروش نفت با کسری روبرو شد زیرا در این بودجه فروش یک میلیون و 400 هزار بشکه نفت و میعانات با قیمت هر بشکه 57 دلار محاسبه شده بود که محقق نشد.
مصباحی مقدم افزود: دولت نمی خواهد قیمت ارز افزایش یابد و بانک مرکزی نیز اعلام کرده است که می خواهد نرخ ارز را تک رقمی کند. وی با اشاره به روند بررسی لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی گفت: 55 روز کاری برای بررسی بودجه نیاز است که امکان تصویب بودجه سال آینده بیش از اتمام امسال فراهم نمی شود. مصباحی مقدم افزود: دولت نیازمند ارائه لایحه بودجه چند دوازدهم است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید