خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


عسگراولادی:

دومای روسیه امروز حذف روادید بین ایران و روسیه را بررسی می‌کند
صدور روادید یک ساله برای تجار دو کشور

رئیس اتاق ایران و روسیه گفت: با روس‌ها به توافق رسیدیم که برای تجار دو کشور ویزای یک ساله برای رفت‌و‌آمد به دفعات صادر شود و امروز دومای روسیه طرح حذف روادید برای اتباع عادی دو کشور ایران و روسیه را به مدت یک ماه بررسی می‌کند.

اسدالله عسگر اولادی در گفت‌‌وگو با فارس در مورد آخرین وضعیت کارهای انجام شده برای افزایش مبادلات تجاری بین ایران و روسیه گفت: روز دوشنبه 26 بهمن جلسه‌ای را با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار می‌کنیم، تا آنچه که تاکنون انجام شده و یا باید انجام شود بررسی کنیم.
وی در مورد تسهیل روادید برای تردد تجار به روسیه که یکی از موانع محسوب می‌شود نیز خاطرنشان کرد: قرار شده است تا با معرفی اتاق بازرگانی به بازرگانانی که قصد تردد به روسیه را دارند، ویزای یک ساله مولتی (رفت و آمد به دفعات) داده شود، همچنین در وزارت امور خارجه ایران نیز موافقت شده که برای بازرگانان روس ویزای یکساله به دفعات صادر شود.

رئیس اتاق ایران و روسیه به این نکته اشاره کرد که امروز دومای روسیه طرحی را به رأی‌گیری می‌گذارد که ایرانی‌ها و روس‌ها برای رفت‌وآمد به کشور یکدیگر به مدت یک ماه نیاز به دریافت روادید نداشته باشند که اگر رأی بیاورد، ویزا بین دو کشور برداشته خواهد شد.
عسگراولادی در پاسخ به اینکه برخی تجار نسبت به نبود خط مستقیم کشتیرانی بین ایران و روسیه گله‌مندند، در حالی که کشتیرانی اعلام کرده دو خط مستقیم از یک سال پیش به بندر آستاراخان و اوکتااو فعال است و با نیمی از ظرفیت کار می‌کند، اظهارداشت: نوسانات و کاهش مداوم نرخ روبل و ریال سبب شده تا بازرگانان از تزلزل نرخ ارز برای تجارت نرخ ارز بترسند و بازرگانان پیش‌بینی از وضعیت پیش روی خود برای تجارت ندارند.
وی تاکید کرد: البته بانک مرکزی اقداماتی را انجام داده تا ریال کشورمان را تقویت کند و اگر نرخ ارز برای 6 ماه آینده مشخص نشود، هیچ صادرکننده‌ای جرأت ورود به بازار روسیه را ندارد یا بیمه‌ای ایجاد شود که نرخ ارز را پوشش دهد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید