خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


نماینده مردم تهران:

توانستیم جلوی رانت 1000 میلیارد تومانی تصمیم وزیر صنعت را بگیریم

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت امسال توانست جلوی رانت 1000 میلیارد تومانی که بر اساس تصمیم وزیر صنعت ایجاد می‌شد را بگیرد، گفت: هم‌اکنون دچار فساد سیستماتیک هستیم.
به گزارش فارس، احمد توکلی در نشستی با عنوان «نحوه پوشش مفاسد اقتصادی در رسانه‌ها» که در حاشیه سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: هم‌اکنون دچار فساد سیستماتیک هستم. زمانی که دستگاه‌های مرتبط با مبارزه با فساد اقتصادی از جمله مجلس، دادگاه‌ها، نیروی انتظامی و بازرسی‌ها که خود مسئول کشف و مبارزه با فساد هستند، تا حدی به این مسئله آلوده شوند، دچار فساد سیستمی می‌شویم.

وی ادامه داد: در این شرایط عناصر فاسد در مجاری تصمیم‌گیری نفوذ می‌کنند و نتیجه آن این است که تصمیمات قانونی به نفع منافع فاسدان اریب پیدا می‌کند و در نهایت به ضرر مردم می‌شود. نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کشورهای موفق در حوزه مبارزه با فساد دو اقدام صورت می‌گیرد، در اقدام اول دستگاه‌های رسمی که خود مشکل دارند، زیر نظر بالاترین مقام کشور ستادی برای مبارزه با فساد تشکیل می‌دهند که اعضای آن گلچینی از دستگاه‌های مختلف است. اقدام دوم جنبه مردمی و تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه است که واسطه‌ای بین مردم و حکومت شوند و به عنوان کانونی برای مبارزه با فساد امکانی در این زمینه ایجاد کنند. این اقدام دو حسن دارد اول اینکه مردم وقتی ببینند نهادی از خودشان دست‌اندرکار موضوع شده اعتماد بیشتری می‌کنند، در درجه دوم این نهاد می‌تواند کار مردم را تعقیب و به سرانجام برساند.

توکلی با اشاره به تشکیل سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت برای رسیدگی به مفاسد اقتصادی اظهار داشت: اولین اقدام این سازمان این بود که وقتی خبر رسید وزیر صنعت بر خروج شرکت‌های پتروشیمی از بورس اصرار دارد ما این کار را خلاف مصلحت و منافع ملی دانستیم و قرار بود در این مسیر هزار میلیارد تومان رانت ردوبدل شود لذا با مباحث کارشناسی توانستیم جلوی این مسئله را بگیریم. اقدام بعدی ما در مورد قراردادهای نفتی است که در حال مذاکره هستیم تا زمینه فساد ایجاد نشود.توکلی نیز در ادامه گفت: وقتی مردم از سمن‌ها پشتیبانی کنند و رسانه‌ها واسطه انتقال حرف مردم باشند، اعتماد به این سمن‌ها بیشتر می‌شود. وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص اینکه حجم گسترده‌ای از اخبار در مورد مفاسد اقتصادی قبح آن را در میان مردم از بین می‌برد یا خیر، گفت: سوال بجایی بود. در این زمینه باید جنبه‌های مثبت این امر را نیز ببینیم، در مورد دادگاه بابک زنجانی ما به عنوان 7 نفر از نمایندگان مجلس به سران قوا نامه نوشتیم که عدم بازداشت این فرد در رسیدگی به پرونده وی تاثیر منفی می‌گذارد و بعد از پافشاری ما وی بازداشت شد. یا اینکه تعقیب و مجازات فرزند یکی از شخصیت‌های برجسته کشور مواردی بود بود که در کشور در مبارزه با فساد اقتصادی بی‌سابقه بود. این امور به مردم امیدواری می‌دهد که با وجود نیروهای پاک‌دست امکان مبارزه با فساد وجود دارد. توکلی در مورد سابقه وجود تشکل‌های مشابه سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: این سازمان قبلا در کشور سابقه‌ای نداشته و مجوز ما در این خصوص از وزارت کشور اولین مجوز بود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید