خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


لطف‌الله فروزنده:

 وزیری که 19 شرکت دارد، چگونه به امور وزارتخانه بپردازد

معاون توسعه انسانی رئیس جمهور دولت قبلی تصریح کرد: وقتی وزیری به مجلس فرا خوانده می‌شود و از او می‌پرسند، شما چرا 16 شرکت دارید و چگونه با توجه به اداره این 16 شرکت به امور وزارتخانه رسیدگی می‌کنید؛ او در پاسخ می‌گوید 16 شرکت ندارم، بلکه 19 شرکت دارم. لطف‌الله فروزنده دهکردی در نشست خبری معیشت و پیشرفت خواستگاه مجلس دهم که با حضور اقتصاد دانان ائتلاف اصولگرایان در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، گفت: نقدهای مختلفی در رابطه با عملکرد دولت وجود دارد، اما واقعیت این است که کشور باید به صورت سیستمی اداره شود و مجلس و دولت نگاه واحدی به حل مسائل اقتصادی داشته باشند.وی افزود: اگر نگاه مجلس و دولت نگاه اقتصاد مقاومتی نباشد، ما گرفتار می‌شویم.

فروزنده بیان داشت: برای اداره کشور یک تفکر لیبرالی وجود دارد که مقام معظم رهبری در اول فروردین 94 فرمودند، این تفکر عقیم است.این اقتصاددان با بیان اینکه تفکر دیگر برای اداره کشور تکیه به ظرفیت داخلی است، بیان داشت: مهمترین مشکل مردم معیشت است و باید ببینیم که دولت چه برنامه‌ای برای رکود دارد.فروزنده بیان داشت: مجلس برای کمک به دولت چند کار می‌تواند انجام دهد. اول اینکه قانونگذاری کند، وقتی برنامه ششم را به مجلس ارائه می‌کنند، احکام و افق روشنی در آن برای اهداف اقتصاد مقاومتی دیده نمی‌شود. خب در اینجا چه انتظاری می‌توان برای اقتصاد کشور داشت؟

وی با اشاره به ائتلاف 20 نفره اصولگرایان اظهارداشت: ما معتقدیم که در کوتاه مدت باید وضعیت بنگاه‌های اقتصادی را حل کرد و اولین مسئله پرداختن به واردات است و این مقوله باید مدیریت شود.این اقتصاد دان تصریح کرد: یکی از بزرگترین راه‌ها برای حل مسئله مدیریتی واردات توسعه دولت الکترونیک است.وی به یکی از موانع جدی سیستم بانکی اشاره کرد و گفت: گرایش بانک‌ها باید به سمت تولید باشد و همچنین نگاه مالیاتی ما باید به سمت فرار مالیاتی برود.
وی افزود: اگر 15 هزار بنگاهی که تعطیل شده‌اند، حمایت مالی شوند، برخی از مشکلات اقتصادی حل می‌شود.
وی با اشاره به 25 راهکار عملیاتی برای فضای کسب و کار که توسط ائتلاف اصولگرایان نوشته شده است، گفت: باید مردم را در اقتصاد مشارکت دهیم، در حالی که مردم شرطی شده‌اند.وی افزود: دولت موظف است در حوزه اقتصادی و سیاست‌گذاری برنامه‌ریزی کند.فروزنده تصریح کرد: ما اعتقادمان این است که در مجلس باید اول قوانین موجود پیگیری، دوم قوانین مزاحم حذف و سوم به دولت کمک کنیم.وی کاهش وابستگی به نفت را نیز یکی دیگر از نکات اقتصادی دانست که باید به آن توجه شود.
این اقتصاددان بیان داشت: مسئله کنترل قاچاق، تقویت بخش خصوصی، توجه به بازارهای منطقه، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از مسائلی است که مجلس باید به آن توجه کند.فروزنده بیان داشت: چرا 20 تا 30 میلیون تن محصول کشاورزی وارد کنیم و امسال واردات محصول کشاورزی قاچاق رکورد زده‌است.وی افزود: چرا قراردادهای نفتی بسته می‌شود و می‌گویند محرمانه است؟

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید