خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


معاون وزیر کار:

سونامی بیکاری داریم

معاون وزیر کار با تاکید بر اینکه آموزش‌های مهارت شغلی در حال دگرگونی است، گفت: بین مهارت و بیکاری رابطه معناداری وجود دارد.به گزارش مهر، محمدامين سازگارنژاد با بيان اينكه توانمندسازي افراد براي ورود به بازاركار ضابطه اي دارد و ضابطه كار مهارت است، گفت: آموزش هاي مهارتي در حال دگرگوني است و تحت تأثير IT و ITC كارهاي جديدي صورت مي گيرد.معاون وزیر کار با اشاره به اينكه در خصوص مشاغل و صلاحيت حرفه اي اتفاقات جديدي صورت گرفته است، بيان کرد: تجهيز منابع انساني به مهارت در كشور از اهميت زيادي برخوردار است. در ۸ سال گذشته با داشتن بالاترين درآمد ارزي با سونامي بيكاري روبرو هستيم و بين آموزش هاي مهارتي و بيكاري رابطه معناداري وجود دارد.

سازگارنژاد تأكيد كرد: نيروي انساني براي ايجاد ارزش افزوده بايد به آموزش هاي مهارتي تجهيز شوند. وي با بيان اينكه نظام صلاحيت حرفه اي با چالش جدي روبرو است، افزود: مهارت هاي تلفيقي و تركيبي بازاركار را تحت تأثير قرار مي دهد و كشور بايد با هوشمندي بتواند در حوزه صلاحيت هاي حرفه اي نيروي انساني برنامه ريزي مناسبي را داشته باشد.

وی با اشاره به اينكه امروزه ما در دنيايي زندگي مي كنيم كه تحت تأثير آموزش هاي جهاني است، بيان کرد: شبيه سازي و آموزش هاي مجازي، آموزش را بيكران كرده و هر كسي در هر مكاني و هر زماني مي تواند آموزش هاي لازم را دريافت نمايد.معاون وزير تعاون، كار و رفاه با بيان اينكه آموزش دچار تحول شده است، از سرمايه گذاري دنيا در خصوص آموزش هاي مهارتي با مشاركت بخش خصوصي خبر داد و گفت: سرمايه گذاري در خصوص انتقال مهارت به نيروي انساني امري مهم است چرا كه مهارت بر بهره وري نيروي انساني تأثير بسيار بالايي دارد و ما بايد بتوانيم بخش خصوصي را براي مشاركت در اجراي آموزش هاي مهارتي فعال كنيم.سازگارنژاد با تأكيد بر اينكه بايستي نگاه هوشمندانه نسبت به آموزش هاي مهارتي داشته باشيم تصریح کرد: انتقال مهارت موضوع پيچيده اي است و فرهنگ كار نيازمند ارتقاء و تقويت است و بايستي افكار عمومي به سمتي هدايت شود تا ارزش زيادي براي آموزش هاي مهارتي قائل باشند. وي با بيان اينكه دنياي كار و آموزش با مشكل روبرو شده است افزود: ما مي توانيم در بخش دولتي رهبري اين كار را انجام دهيم و بخش خصوصي را هم ارتقاء دهيم تا اجراي آموزش ها را برعهده گيرند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید