خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


 معوقات حقوق بازنشستگان فولاد ۳ماهه شد

‌در حالی بازنشستگان فولاد و ذوب آهن ۳ماه معوقه حقوق دارند که ربیعی و نوبخت پاسخی برای چرایی تأخیر در پرداخت حقوق ندارند. در حال حاضر کسی نمی‌داند سهم این کارگران در شب عید از تدبیر دولت برای حل مشکلات حقوق و دستمزدشان چیست.به گزارش تسنیم، سال‌ گذشته چنین روزهایی بود که باز هم بازنشستگان فولاد مانندامسال با عقب ماندگی مزدی 3ماهه روبرو بودند. 5اسفند ماه 93 بود که نعمت‌الله شهبازی، قائم مقام مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد ایران با اشاره به اینکه حقوق دی ماه 30درصد کارکنان فولاد تا پایان هفته جاری پرداخت می‌شود گفت: تدابیری لحاظ شده است که تمام معوقات حقوق بازنشستگان فولاد تا پایان سال تسویه شود.شهبازی با بیان اینکه کلیه تأخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان  تا پایان سال برطرف  می‌شود افزود: حقوق بهمن و اسفند و عیدی کارکنان این صندوق با تدابیری که از سوی وزیر کار در نظر گرفته شده است تا پایان اسفند ماه سال جاری پرداخت می‌شود.این روزها موضوع عقب ماندگی بازنشستگان تکراری شده است. اما پس از صاف شدن معوقات این داستان پایان نپذیرفت و مجدداً تکرار شد. خلاصه با توجه با اعتراض چندین باره بازنشستگان شرکت فولاد نسبت به پرداخت معوقه حقوق چند ماهه خود، چندین ماه پیش مقررشد دولت مبلغی را در اختیار وزرات کار، رفاه و تامین اجتماعی قرار دهد تا این وزراتخانه امکان پرداخت مطالبات معوقه را داشته باشد.

 اما باز هم مشکل حل نشد...

پرداخت حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد از اواسط سال 90 با اختلال همراه شد. در پی این اختلال، پرداخت حقوق بازنشستگان با یک تا 3 ماه تأخیر و گاها به صورت اقساطی پرداخت می شد. با گذشت بیش از 4 سال و عبور از دولت دهم و وعده های متعدد دولت های دهم و یازدهم برای حل این مشکل، هنوز مشکل ناتوانی صندوق بازنشستگی فولاد ایران در پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان ادامه دارد.آخرین پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد ایران مربوط به حقوق آذرماه آنان بود که در بهمن ماه پرداخت شد و شنیده ها حاکی از این بود که حقوق دی ماه این دسته از بازنشستگان کشوری  در هفته نخست اسفند پرداخت شود.  اما اکنون طبق گزارش های مردمی خبرنگار تسنیم از بازنشستگان هنوز مشخص نیست که حقوق دی ماه بازنشستگان فولاد چه زمانی پرداخت شود.عدم پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان فولاد تا جایی است که حتی وزیر صنعت،معدن تجارت بابت این موضوع از مجلس در سال گذشته کارت زرد گرفت.
 همچنین  در تیرماه سال جاری بود که بیست نماینده در تذکری به علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار پرداخت حقوق معوقه بازنشستگان فولاد و ذوب آهن شدند.اما این تذکرات هم بی نتیجه بود. گزارش ها بیانگر این است که پرداخت حقوق این دسته از بازنشستگان وابسته به دستور ربیعی وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی و نوبخت، سخنگوی دولت است. که پیگیری‌های خبرنگار تسنیم  بیانگر این موضوع است که هنوز مشخص نیست حقوق دی ماه این بازنشستگان چه زمانی پرداخت می‌شود.در سراسر کشور تمامی بازنشستگانی که در دوران اشتغال به کار استخدام رسمی دولت بودند به عنوان بازنشسته رسمی کشوری محسوب شده و زیر نظر سازمان بازنشستگی کشوری هستند. این سازمان نسبت به پرداخت به موقع مستمری بازنشستگان و همچنین تسهیلاتی به آنها، مدیریت شده و برنامه ریزی شده عمل می کند.اما در این میان، بازنشستگان صنعت فولاد کشور که مثل دیگر بازنشستگان رسمی کشوری، در دوران اشتغال به کار استخدام رسمی دولت بودند، اسما به عنوان بازنشسته رسمی کشوری محسوب می شوند و در عمل نه تنها زیر نظر سازمان بازنشستگی کشوری نیستند، بلکه از تسهیلاتی که دیگر بازنشستگان کشوری برخوردارند نیز محروم مانده اند. آیا حقوق اسفند ماه به سال بعد موکول می‌شود؟آیا امسال هم مانند سال گذشته آقای وزیر تدبیری برای شب عید بازنشستگان دارند؟

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید