خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


دبیر شورای عالی امنیت ملی:

تندیس جایزه ملی اقتصاد مقاومتی باید ثبت ملی شود

دبیر شورای عالی امنیت ملی، در کنگره ملی اقتصاد مقاومتی  در برنامه رونمایی از تندیس جایزه ملی اقتصاد، با تاکید بر اینکه این نشان باید در کنار سایر نشان‌های ملی ثبت شود گفت:  اقتصاد مقاومتی پایان‌بخش همه سؤالات و پوزیشن‌های روشنفکرانه است.علی شمخانی اظهار کرد: عدم وابستگی و استقلال در عرصه اقتصاد نشان‌دهنده وفاداری به امام(ره)، نظام و خون شهدا است و کسی که اقتصاد مقاومتی را برمی‌دارد به‌ دنبال آن است که از استقلال ایران دفاع کند. وی با اشاره به تعریف تعامل و وابستگی گفت: این دو با هم متفاوتند همان‌طور که انقلابی‌گری و تجاوز با هم تفاوت دارند. باید با حفظ تمرکز بر توان داخلی 24 بند اقتصاد مقاومتی را در این مقطع اجرایی کنیم تا ایران آینده را مستقل و الگو بسازیم.شمخانی همچنین جهت‌گیری اقتصادی مقاومتی را مقابله با قانون‌گریزی عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف سیاست‌‌‌های اقتصاد مقاومتی مقابله با فساد است و  امیدواریم در سال 95 در این راه حرکت کنیم.دبیر شورای عالی امنیت ملی با ابراز اینکه میزان فرار مالیاتی دو برابر درآمدهای نفتی است، گفت: محور اقتصاد مقاومتی توسعه درون زا با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌‌ها و توانمندی داخلی و کاهش سهم نفت در بودجه است که البته با کاهش قیمت جهانی نفت مجبور شدیم کاهش وابستگی به نفت را سریعتر طی کنیم.
وی همچنین با اشاره به این‌که «باید به‌ سمت تولید حداکثری و فروش محصولات برویم» اضافه کرد: کسانی که باعث کاهش قیمت نفت شدند تا کشور ما دچار مشکل شود، امروز این کاهش قیمت نفت گریبان خود آنها را گرفته است. همان‌طور که داعش را به وجود آوردند تا مرزهای ما را تهدید کنند اما امروز داعش به‌سمت مرزهای آنها رفته است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تسهیل و روان‌سازی فرآیندها و مقررات، افزایش سهم نیروی انسانی در تولید را یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی نام برد و اظهار داشت: در زمان جنگ میزان شهدای ایرانی یک‌ سوم کشته‌های عراق بود زیرا توانستیم از ظرفیت‌ها استفاده کنیم. ما باید با رویکرد جهادی اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشیم و راهکارهای تحقق آن را دنبال کنیم.شمخانی با اشاره به اینکه دو سال از ابلاغ اقتصاد مقاومتی می‌گذرد، اظهار داشت: در اقتصاد کار آنی و فوری امکان‌پذیر نیست اما باید از حال بنر و شعار دادن عبور کنیم.  دولت محور اجرا و سکاندار اصلی اقتصاد مقاومتی است و همه باید از دولت حمایت کنند.شمخانی در انتهای صحبت‌هایش افزود: همه در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نقش داریم اعم از دانشگاه، حوزه علمیه، ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و... باید برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تلاش کنند تا شاهد تولید ثروت در کشور باشیم. البته برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید بهره‌وری هم رشد یابد. باید از حالت کمیته امداد خارج شویم. این برای کشور افتخار نیست که استانی بگوید  افراد بیشماری را دارد که در نوبت قرارگیری در زیرمجموعه کمیته امداد هستند. وظیفه ما توانمندسازی مردم است.وی همچنین تقویت رقابت‌پذیری، مبارزه با فساد و حمایت همه‌جانبه از صادرات و خدمات را یکی دیگر از اقدامات برشمرد و گفت: باید صادرات کشور متنوع‌سازی شود و بتوانیم جایگاه خود را به دست آوریم و برای تحقق سند چشم‌انداز با استفاده از شرایط فعلی فضا را مهیا کنیم، مثلاً امروز می‌توانیم در بازار روسیه حاضر شویم و یا اقدامات این‌چنینی دیگر نیز می‌توان انجام داد.دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین تأکید کرد:‌ برای تقویت فرهنگ جهادی در اقتصاد و شفاف‌سازی نظام توزیع و اجرایی کشور و تحقق نقشه علمی ایران اسلامی مسیر طولانی در پیش داریم و باید صنایع و بخش خدمات و بانکی کشور متحول شود.وی مشکلات حوزه اقتصادی کشور را ناشی از تحریم، سیاستگذاری و ساختارها اعلام و بیان کرد: برای اینکه از فقر عبور کنیم باید سیاست‌های اقتصادی را تصحیح کنیم  و ساختارها اصلاح شوند تا به‌سمت اقتصاد مردمی برویم و اینها اولویت ملی است.دبیر شورای عالی امنیت ملی صحبت‌هایش را این‌طور تمام کرد: باید دعواها را کنار بگذاریم و اقتصاد مقاومتی را به‌عنوان هدفی نهایی دنبال کنیم. اگر نگاه‌مان به اقتصاد مقاومتی به عنوان یک شعار رقابتی باشد، آن‌گاه می‌توانیم زمینه‌های تقویت توان و پایه‌های امنیت و قدرت ملی فراهم کنیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید