خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


میرسلیم :

اقتصاد مقاومتی اجرا نشود گرفتار سیر عقبگرد می‌شویم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:اقتصاد مقاومتی اجرا نشود گرفتار سیر عقبگرد می‌شویم . وی افزود: یکى از ارکان اقتصاد مقاومتى کوچک‌سازى و چابک‌سازى دولت است تا آن‌حد که تصدى‌گرى کلاً از دوش دولت برداشته شود.
سیدمصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با تسنیم، با اشاره به نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: قطعاً بدون حضور، مشارکت و یاری مردم هیچ نتیجه‌ای نمی‌توان گرفت و کار اصلی در دست مردم و به‌دست مردم است که موفقیت حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی کوچک‌سازی و چابک‌سازی دولت است تا آن‌حد که تصدی‌گری کلاً از دوش دولت برداشته شود مگر در شرایط و موارد اضطراری که مردم از تدارک کاری استقبال نمی‌کنند و نیز در اموری که اساساً جنبه حکومتی دارد و واگذاری آن به مردم به اخلال و تباهی می‌انجامد، مانند امور انتظامی؛ وظایف دولت باید منحصر شود به هدف‌گذاری اجرایی و مرحله‌ای و برنامه‌ریزی عمومی فعالیت‌های چندساله و هدایت اطلاعاتی مردم و خدمت به آنها در تأمین امکانات و تسهیلات اداری و مالی و نیز اشراف بر روند فعالیت‌ها برای کشف نواقص و اشکالات به‌منظور بازنگری در سیاست‌ها و اصلاح برنامه‌ها.رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی افزود: سایر خدمات و کلیه فعالیت‌های تولیدی صنعتی و کشاورزی و بازرگانی باید به‌عهده مردم نهاده شود و دولت از رقابت با مردم بپرهیزد و بر رقابت سالم بین بنگاه‌های مردمی نظارت کند تا برخی از گروه‌ها و بنگاه‌ها با ایجاد انحصار بر مردم اجحاف نکنند.
میرسلیم در پاسخ به سؤالی مبنی بر "چند سال پیش سیاست‌های خصوصی‌سازی وابسته به ذیل اصل ٤٤ قانون اساسی ابلاغ شد؛ آیا خصوصی‌سازی با آن ویژگی‌هایی که شما مطرح می‌کنید محقق شد؟" گفت: معمولاً دولت‌ها به‌سادگی دست از تصدی‌گری برنمی‌دارند و دیده نشده که در سایر کشورهای دنیا خصوصی‌سازی بدون التهاب و خون‌ریزی انجام گیرد. در ایران خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی واقعاً بیش از 10 درصد موفق نبوده و بیشتر شکل ظاهری وابستگی به دولت را تغییر داده‌اند و نه ماهیت آن را.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید