خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


سخنگوی دولت:

بدهی دولت به بانک‌ها صفر می‌شود

معاون رئیس جمهور گفت: مصمم هستیم ظرف امسال و سال آینده بدهی دولت را به نظام بانکی صفر کنیم تا قدرت تسهیلات دهی بانک ها افزایش یابد.به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: در بودجه سال ۹۵ بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت مشوق های صادراتی و تفاوت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت قائل شده ایم.
سخنگوی دولت با تشریح ماموریت جدید استانداران درباره اجرای سیاست‌های دولت در احیای واحدهای راکد و نیمه فعال تولیدی، گفت: نرخ سود تسهیلات ارزان قیمت واحدهای تولیدی حدود ۱۰ درصد شد.

سخنگوی دولت افزود:‌ استانداران باید سیاست احیای واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد را پیگیری کنند و این موضوع باید تا پایان امسال مشخص شود و ما مطالبه مردم را موکول به سال های دیگر نمی کنیم.سخنگوی دولت با اشاره به عزم دولت برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای نیمه فعال و راکد در سال ۹۵ گفت: نرخ سود این تسهیلات را حدود ۱۰ درصد در نظر گرفته ایم. نوبخت افزود: همزمان دولت برای اصلاح نظام بانکی اقداماتی را در دست اجرا دارد تا سرمایه بانک ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه دولت نیز به بانک ها بدهکار است گفت: تلاش می کنیم تا بدهی دولت و بخش غیردولتی به بانک ها استیفاء شود. معاون رئیس جمهور افزود: مصمم هستیم ظرف امسال و سال آینده بدهی دولت را به نظام بانکی صفر کنیم تا قدرت تسهیلات دهی بانک ها افزایش یابد.نوبخت با بیان اینکه اگر بخواهیم امکان برخورداری بانک ها از همه سپرده هایشان را فراهم کنیم باید حجم بدهکاران بانک کاهش یابد گفت: به این ترتیب بانک ها حجم بیشتری از تسهیلات را می توانند با نرخ سود کمتر اعطا کنند. وی در ادامه افزود: به این ترتیب به دنبال این هستیم که نرخ سود بانکی را نه به صورت دستوری بلکه با ساز و کارهایی که علمی و درست است تقلیل دهیم.رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: انتظار داریم ظرف امسال با توجه به تلاش سه سال گذشته دولت برای استفاده از ظرفیت های کشور به خصوص در فضای پساتحریم، سطح اشتغال و رونق اقتصادی مردم را افزایش دهیم و مردم بهبود شرایط اقتصادی را در قدرت خرید و بهبود معیشت خود ببینند. وی تصریح کرد: البته در کنار آن، تلاش برای سرمایه گذاری های بلند مدت در اقتصاد کشور نیز انجام خواهد گرفت.سخنگوی دولت: جمهوری اسلامی ایران برای احیای سهمیه خود در اوپک از همه اهرم ها استفاده می کند. وی بیان کرد: برخی از کشورها با استفاده از فرصت تحریم جمهوری اسلامی ایران تولید و عرضه نفت خود را افزایش دادند.وی در ادامه افزود: برای واقعی کردن قیمت نفت، طبیعی است که آنها باید تلاش کنند عرضه نفت خود را تقلیل دهند. نوبخت تصریح کرد: ما در پی احیای سهمیه خود در اوپک هستیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید