خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در بیرجند خبرداد:

سفارش مهارت، اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سال ۹۵

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: مهم ترین اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سال ۹۵ سفارش مهارت از بخش های اقتصادی و برنامه ریزی و آموزش این مهارت های خواهد بود.
به گزارش پیک مهارت آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، محمد امین سازگار نژاد در نخستین شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، اظهار داشت: استان خراسان جنوبی دارای زیر ساخت فرهنگی و انسانی غنی و دارای مردمانی خدوم و فرهنگی است که انسان های ارزشمند و بزرگی را به جامعه و ایران عرضه داشته است.
وی افزود: بسیاری از تعهدات که دولت به مردم سپرده از در قالب وظایف محوله به وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی گنجانده شده است و تمام تلاش وزارت تعاون این است و کار ساده ای نبوده  بلکه کاری سخت و پیچیده ای است اما در تلاش است که به دقت تعهدات دولت را نسبت به جامعه و مردم عملیاتی کند.


معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور تصریح کرد: در این راستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال تحقق مسئولیت های محول  است.
وی با بیان اینکه موانع متعددی در مقابل با دولت است افزود: عده ای موفقیت های دولت را موفقیت های نظام نمی داند و این مشکلی جدی ترغیب امور و اهداف را با چالش روبه رو می کند.
سازگار نژاد بیان کرد: دغدغه و محوریت سازمان فنی وحرفه ای کشور اشتغال است زیرا در استان و سطح ملی مشکلاتی از جمله نرخ بیکاری بالا، جلوگیری از ریزش نیروهای انسانی در بازار و خروج از بازار کار دغدغه جدی این سازمان است.
وی با اشاره به اینکه وزارت تعاون و به ویژه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای پایداری شغلی و شاغلان در بازار کار تلاش می کند، افزود: در طول برنامه ششم توسعه یکی از اهداف ما آموزش های لازم به شاغلان به وِیژه بر مبنای تحولات فنی روز است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه حفظ نیروی کار در بازارخیلی مهم است، تصریح کرد: در کشور 3 میلیون و 500 نفر بیکار وجود دارد که اگر دقت، مدیریت و سیاست گذاری نشود در بازار کار نیز ریزش به وجود خواهد آمد.
سازگار نژاد بیان کرد: خراسان جنوبی برای ما از اهمیت و استراتژی مهمی برخوردار است زیرا با وجود نرخ خدمات سنگینی به لحاظ پراکندگی جمیعت مواجع است و امیدواریم در تفاهم نامه ملی و استانی نقش سازنده ای در سال 95 در این استان داشته باشیم.
وی افزود: این تفاهم نامه به صورتی خواهد بود که نامه به استاندار خراسان جنوبی ارسال و با امضای آن مهارت های مورد نیاز استان برای منابع انسانی معرفی شود و در این راستا سازمان فنی و حرفه ای کشور پشتیبانی خواهد کرد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: مهم ترین اولویت سازمان فنی وحرفه ای در سال 95 سفارش مهارت از بخش های اقتصادی و برنامه ریزی و آموزش این مهارت های خواهد بود.
سازگار نژاد تصریح کرد: سعی بر این می شود که آموزش مهارت ها از عرضه محور به سمت و رویکرد سفارش محور تبدیل شود و در این راستا 700 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و 8 هزار مرکز آموزش فنی و حرفه ای آزاد پاسخگویی سفارش مهارت و آموزش آن های خواهد بود.
وی بیان کرد: در این راستا سعی می شود از ظرفیت بخش خصوصی در فعالیت های سبک و توانای آن برخوردار هستند استفاده و سازمان آموزش فنی حرفه ای دولتی بیشتر به فعالیت های سنگین و خارج از توان بخش خصوصی بپردازد.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات مهارت، افزود: برگزاری مسابقات ملی مهارت نقش سازنده ای در فرهنگ مهارت در کشور به ویژه در خراسان جنوبی داشته است زیرا این استان توانسته تاکنون مقامات ارزنده ای در این مسابقات کسب کند

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید