خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


 نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار :

صنایع در شرایط بحرانی هستند

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار وضعیت تولید و صنایع کشور را بحرانی خواند و گفت: صنایع با مشکلات متعددی همراه هستند. امید داریم با تحرکی که در بازار رخ می‌دهد وضعیت صنایع در جهت مثبت تغییر کند، درغیراین‌صورت دچار مشکلات عدیده‌ای هستیم.اصغر آهنی‌ها در گفتگو با تسنیم،درباره ارزیابی خود از میزان افزایش مزد سال 95 گفت: با توجه به شرایط دشوار اقتصادی، میزان افزایش مزد امسال مناسب بود. دستمزد امسال به‌صورت یکسان برای همه سطوح افزایش یافت. شرایط رکود همچنان باقی است. شرکای اجتماعی همه با هم به این جمع‌بندی رسیدند دستمزد به این میزان افزایش یابد.این نماینده کارفرمایان درباره وضعیت بازار کار گفت: صنایع با مشکلات متعددی همراه هستند. امید داریم با تحرکی که در بازار رخ می‌دهد وضعیت صنایع در جهت مثبت تغییر کند، درغیراین‌صورت دچار مشکلات عدیده‌ای هستیم.

 وی گفت: نمی‌توانستیم بدون توجه به شرایط بیکاران و اشتغال کشور تصمیمی درباره حقوق بگیریم، باید کاری می‌کردیم که اشتغال موجود محفوظ می‌ماند و زمینه برای اشتغال‌زایی تازه مهیا می‌شد. در شرایط فعلی، افزایش دستمزد در برخی صنایع صلاح نبود، اما برای اینکه از نیروی کار حمایت کرده باشیم، دستمزد را افزایش دادیم.

آهنی با بیان اینکه 25درصد از کارگران جزو حداقل بگیران دستمزد هستند، گفت: مابقی کارگران در سطوح بالاتر دریافتی‌ بیشتری دارند، اما نکته مهم اینجاست که با میزان درصدی که به حقوق کارگران افزوده شود تورم افزایش می‌یابد و نه‌تنها مشکلی از زندگی کارگران کاسته نمی‌شود بلکه زندگی کردن برای آنها دشوار‌تر هم می‌شود.نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: کارفرمایان برای هر فرد در ماه متناسب با جایگاه و سمت کارگر از 120هزار تومان تا یک‌میلیون تومان به تأمین اجتماعی حق بیمه می‌پردازند, اما در مقابل خدماتی ناچیزی دریافت می‌کنند.وی ادامه داد: بررسی‌ها دربسیاری از کشورهای توسعه یافته نشان می‌دهد که میزان پرداختی حق بیمه کارفرمایان به تأمین اجتماعی بسیار اندک است اما در مقابل خدماتی که برای کارگران ارائه می‌شود از لحاظ سطح بالای کیفیت و کمیت قابل مقایسه با ایران نیست, بنابراین دولت می‌تواند با ارتقای سطح خدمات تأمین اجتماعی بخشی از دغدغه‌های کارگران را کاهش دهد.آهنی‌ها با تذکر اینکه دولت با  تقویت سطح بیمه تأمین اجتماعی می‌تواند سطح معیشت کارگران را افزایش دهد، گفت: همیشه با افزایش حقوق زندگی سالم و راحت برای کارگران مهیا نمی‌شود. یکی از مسائلی که باعث تقویت سطح معیشت کارگران می‌شود کاهش هزینه‌های درمان و مسکن از سوی دولت است. همچنین  افزایش سقف مالیات‌ها مسئله‌ای است که باید از سوی مسئولان مد نظر قرار گیرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید