خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد:

غیبت وزرا در شورای گفتگو به دلیل گرفتاری؛دولتی‌سازی کردیم
 قوانین مزاحم یکی از مشکلات اساسی اقتصادی کشور است

 رئیس اتاق بازرگانی ایران غیبت اکثر وزرا در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را به دلیل گرفتاری‌های کاری عنوان کرد و گفت: در گذشته به جای خصوصی سازی بیشتر دولتی سازی کردیم.به گزارش  تسنیم، غلامحسین شافعی  در گفتگوی ویژه خبری درپاسخ به این پرسش که نوع تعاملی را که اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با دولت دارد چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: اصول حرکت ایده آل بخش خصوصی و دولت زمانی اتفاق می افتد که این دو مکمل یکدیگر باشند.وی افزود: در وضعیت کنونی آنچه که مقام معظم رهبری اعلام کردند عینیت می دهد به اینکه دولت و بخش خصوصی در مسائل اقتصادی به عنوان مکمل یکدیگر می توانند به اهداف اقتصادی کشور دست یابند.

شافعی اضافه کرد: آنچه که در یک سال گذشته شاهد آن بودیم حرکت ما رو به بالا بود تا بتوانیم به وظیفه اصلی خود که مشاوره با قوای سه گانه است عمل کنیم.وی با بیان اینکه تعامل با مجلس  بسیار سازنده بود گفت: دولت حرکت رو به جلو را در این مدت در دستور کار خود قرار داد و خوشبختانه توانسته ایم شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و کمیته موضوع ماده 76 قانون فضای کسب و کار را که دو ظرفیت قابل توجه برای همکاری دولت و بخش خصوصی هستند در ارتقای مسائل اقتصادی احیا کنیم.
 وی گفت: برای مثال در ارتباط با قوانین تأمین اجتماعی یا قوانین مالیاتی با حضور مسئولان، مواردی در این کمیته طرح شده و مورد بررسی قرار گرفته و خوشبختانه به مرحله عمل درآمده است قوانین مزاحم یکی از مشکلات اساسی اقتصادی کشور است.شافعی افزود: به قدری دچار تورم مقررات هستیم و گاهی مقررات متناقض داریم که شاید این انتظار که در یک فرصت کوتاه اثر پذیری قابل توجهی را از این موضوع داشته باشیم، انتظار بجایی نباشد.رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: بسیاری از قوانین مزاحم شناسایی شده و راه حل های مناسب هم برای آن تدوین شده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اضافه کرد: در گذشته حتی مواردی داریم که خصوصی را دولتی کردیم اما دولتی را خصوصی نکردیم.وی در پاسخ به اینکه چرا اتاق ایران نتوانسته است از ظرفیت های خود به خوبی استفاده کند گفت: ما آینده را متفاوت با گذشته می بینیم یعنی حرکت دولت نسبت به گذشته متفاوت خواهد بود.
شافعی افزود: باید توجه کنیم که وظیفه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران این است که نظر مشورتی دهد و قدرت اجرایی در کاری ندارد.
شافعی افزود: در آن جاهایی که دچار اشکال بودیم عارضه یابی و مشخص شود و با یک روند مثبت و مطابق با اهداف سیاست های اصل 44 ، موضوع را جلو ببریم که متاسفانه این کار انجام نشد و ما درباره خصوصی سازی دچار خسران بسیار زیادی هستیم و به هیچکدام از اهدافمان در این زمینه نرسیدیم

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید