خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


گزارش ثامن‌الحجج در شورای پول و اعتبار بررسی شد

اعضای شورای پول و اعتبار، گزارش بانک مرکزی را درباره اقدامات انجام شده برای ساماندهی موسسه غیرمجاز ثامن الحجج بررسی کردند.
به گزارش ایسنا، نخستین جلسه شورای پول و اعتبار در سال جاری ، عصر دیروز - سه شنبه- در ساختمان میرداماد بانک مرکزی با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد و گزارش جامعی از جلسات شورای پول و اعتبار طی سال های اخیر، مصوبات و چگونگی مراحل اجرای آن ها به آگاهی اعضای شورا رسید.
آنطور که بانک مرکزی گزارش داده است، در این جلسه که دادستان کل کشور نیز حضور داشته، گزارش بخش نظارت بانک مرکزی در خصوص برنامه ساماندهی مؤسسات غیرمجاز پولی و اعتباری و نیز اقدام های انجام شده به منظور تعیین تکلیف تعاونی فاقد مجوز موسوم به مؤسسه ثامن الحجج –که بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی و با همکاری مؤثر قوه قضاییه و وزارت اطلاعات از اواخر آذر ماه سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد- ارایه شد.

در این گزارش تخلفات انجام شده توسط تعاونی مورد اشاره - که منجر به ناتوانی در پرداخت مطالبات سپرده گذاران شد - تشریح شد و توضیحات مشروحی درخصوص سپرده ها و حساب های تعیین تکلیف شده، میزان و محل منابع تخصیص یافته برای پرداخت به سپرده گذاران، شناسایی اموال، املاک و دارایی ها، نحوه در اختیار گرفتن آن ها و نیز برنامه ریزی های بانک مرکزی برای اقدام های آتی کارگروه ویژه ساماندهی، ارائه شد.
به گزارش ایسنا، بعد از تخلفات انجام شده در موسسه ثامن الحجج و بلاتکلیفی حدود 2.4 میلیون سپرده گذاران آن، در اواخر سال قبل بود که بانک مرکزی تعهدات این موسسه را به بانک پارسیان واگذار کرد. این در حالی است که از بهمن ماه 1394 تا کنون طی فرایندی مرحله ای 800 هزار پرونده با هزینه ای حدود 1225 میلیارد تومان رسیدگی و تعیین تکلیف شده است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید