خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


رئیس مرکز تجارت جهانی ایران:

اقتصاددان‌های منتقدِ اصلاح طلب هم طرد شدند

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر این که «نقاد را دستگیر نمی‌کنند و به زندان نمی‌برند. نقادی یک نعمت است.» این گفته را با عملکرد دولت ناهماهنگ دانست و گفت: دولت ارزشی برای منتقدینش قائل نیست.به گزارش تسنیم، محمدرضا سبزعلیپور رئیس مرکز تجارت جهانی ایران و رئیس شورای سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی در واکنش به اظهارات پی در پی رئیس جمهور محترم مبنی بر اینکه حرف منتقد را باید شنید، با منتقدین باید با احترام برخورد کرد، منتقدان آزادند که انتقاد کنند و... دهها مورد دیگر که آخرین مورد آن روز سه شنبه هفته پیش بود که جناب آقای روحانی در افتتاح بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب در برابر اصحاب کتاب و قلم، صدها میهمان داخلی و خارجی و رسانه های گروهی اعلام فرمودند که نقاد را دستگیر نمی‌کنند و به زندان نمی‌برند. نقادی یک نعمت است. البته بحث کسانی که دروغ می‌گویند، اتهام می‌زنند و قدرت ملی را تضعیف می‌کنند جداست. اما کسی که دلسوزانه نقادی می‌کند نباید در پیچ و خم گرفتار شود!!

سبزعلیپور اظهار داشت: در این خصوص باید بگویم که سکاندار دولت یازدهم در برابر جمع، سخنان شیرین و عامه پسندی در ارتباط با تحمل منتقدین و آزادی انتقاد از دولت و دولتمردان ارائه میدهد اما در عمل علیرغم اظهارات و شعارهای داده شده متأسفانه به هیچیک از گفته هایشان پایبند نبوده و برای منتقدین خویش پشیزی ارزش هم قائل نبوده و محدودیتهای متعددی نیز برایشان ایجاد میکنند!!وی با اشاره به تحسین برانگیز بودن تحمل منتقدین از سوی دولتها تصریح کرد: اینکه کسی برخی از سیاستها و عملکردهای رئیس جمهور و یا اعضاء دولت را قبول نداشته باشد و انتقادات و پیشنهادات خود را بدون هیچ توهینی، در کمال ادب و از سر اخلاص بیان کند هیچ اشکالی ندارد اما اینکه آستانه تحمل و نقد پذیری دولتمردان پایین باشد و حصاری دور منتقدین جناحی و حتی فرا جناحی خود کشیدن اشکال دارد و کار غیر دمکراتیک و ناپسندی به حساب می آید. هرچند که دولت یازدهم، فعالیتهای خود در عرصه اقتصاد را با انتقاد شدید به سیاستهای اقتصادی دولتهای نهم و دهم آغاز کرد اما نگاهی به کارنامه 34 ماهه دولت تدبیر و امید حکایت از آن دارد که برخی از سیاستهای مورد انتقاد دولت یازدهم درست بعنوان اصلی‎ترین سیاستها و راهکارهای عملیاتی همین دولت در عرصه اقتصاد بکار گرفته شده است. از جمله هدفمندی یارانه ها، نرخ بهره، برداشت غیر قانونی از صندوق توسعه، افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی، تجارت با برخی از کشورها و عدم مهار رکود، تورم و بیکاری و....

علیپور افزود: با وجود این سیاستها و عدم تحقق وعده های اقتصادی داده شده توسط آقای روحانی، پر واضح است که بالاخره جمعی از اقتصاددانان و کارشناسان برجسته، انتقاداتی را بر عملکرد دولت و تیم اقتصادی آن داشته باشند اما اگر قرار باشد که به صرف انتقاد این عزیزان، آنها را نامحرم بدانیم، درب اتاق دولتمردان را به روی آنها ببندیم، نام آنها را در لیست سیاه بگذاریم و در هیچ نشست و جلسه ای هم دعوتشان نکنیم و دست آخر اینکه هیچ ارزش و احترامی به منتقدین قائل نبوده و محدودیتهای متعددی را نیز برایشان ایجاد کنیم و رسانه های همسو با دولت را نیز مجاب نمائیم که هیچیک از نظرات و مصاحبه های آنان را چاپ و منتشر نکنند!! اصلاً کار صحیح و پسندیده ای نیست. اقتصاددانانی را که هر چقدر هم برجسته و صاحب نام باشند اما چون منتقد سیاستهای غلط دولت هستند و با نظرات مردان اقتصادی دولت نیز همسو نمیباشند را اشخاصی بیسواد و بی اهمیت برشمردن و برعکس کسانی را که شاید سواد قابل قبول اقتصادی هم نداشته باشند را فقط بدلیل اینکه به به و چه چه و مجیزگوی دولت هستند و در برابر تیم اقتصادی دولت هم چشم بسته سر تعظیم فرود می آورند را آقای دکتر و پرفسور و اقتصاددان برجسته نامیدن کاری غلط و خیانت به این کشور است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید