خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


عضو هیات مدیره بانک مسکن خبر داد:

تلاش برای پرداخت ۵۰ درصد هزینه خرید مسکن در قالب تسهیلات است

عضو هیات مدیره بانک مسکن با بیان اینکه مسکن یکی از خصوصی‌ترین بخش‌های اقتصاد کشور است، گفت: هدف بانک مسکن پرداخت ۵۰ درصد هزینه خرید مسکن به متقاضیان در قالب تسهیلات است.به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابوالقاسم رحیمی‌انارکی در نشست مشترک با مدیران راه و شهرسازی استان های سراسر کشور، جزئیات فعالیت‌های بانک مسکن را طی 2 سال گذشته تشریح کرد و از افزایش قراردادهای مشارکت مدنی به 49.5، 57.5 و 187درصد در سه ماهه آخر سال 94 نسبت به مدت مشابه سال قبل‌ از آن خبر داد.

وی با اشاره به سابقه 32 سال فعالیت خود در بانک مسکن گفت: طی بیش از دو سال گذشته مجموعه محصولات و ابزارهایی که در بانک مسکن به کار گرفته شده و در حال استفاده است به ویژه بعد از انقلاب اسلامی بی‌سابقه و نشان‌دهنده تلاش‌ها برای خروج مسکن از رکود است.عضو هیات مدیره بانک مسکن در تشریح سخنان خود با عنوان اهمیت بخش مسکن و ساختمان در اقتصاد با تفکیک این بخش به 7بخش مجزا افزود: بانک مسکن دارای رابطه پیشین با 78 بخش اقتصاد و رابطه پسین با 56 بخش اقتصادی با ضریب انتشار 1.2 است. یعنی به ازای هر یک اِشتغال 1.2 اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده است. همچنین سهم مسکن و ساختمان در اِشتغال مستقیم کشور حدود 12 درصد و تعداد شاغلان این بخش نیز 3.1 میلیون نفر است.

مسکن یکی از خصوصی ترین بخش های اقتصاد کشور
وی ادامه داد: سهم مسکن و ساختمان از تشکیل سرمایه ثابت حدود 30 درصد و سهم مسکن و ساختمان از مانده تسهیلات بانکی حدود 25 درصد است که از کل نقدینگی کشور حدود 20 تا 30 درصد را شامل می‌شود. همچنین سهم مسکن از بودجه خانوار 33 درصد و سهم دولت نیز از کل سرمایه‌گذاری بخش مسکن و ساختمان حدود 5. تا 3 درصد تخمین زده شده و در سال‌های مختلف متفاوت بوده است. این نشان می‌دهد که بخش مسکن یکی از خصوصی‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور به شمار می‌رود.رحیمی‌انارکی ارقام سهم تسهیلات بانک را در سال‌های 90 تا 94 تشریح کرد و گفت: این سهم از 17 درصد در سال 90 به 10.3 درصد در سال 94 کاهش پیدا کرده است که این نشان دهنده آن است این سهم در طی این مدت در حال کاهش است، البته آمار بالای سال های 90 و 91 ناشی از اجرای طرح مسکن مهر بود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید