خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


مسعود میرکاظمی :

۳ سال است کشور را با وعده و وعید معطل کرده‌اند
دولت تمام مسائل اقتصادی را به برجام گره زده است
80 درصد مشکلات کشور داخلی است

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها ۲۰ درصد از مشکلات کشور مربوط به مسائل بین المللی است گفت: این دولت اعتقادی به توجه به نظر کارشناسان ندارد، حتی در داخل دولت نیز به نظرات برخی وزرا توجهی نمی‌شود.
مسعود میرکاظمی در گفتگو با تسنیم،با اشاره به اینکه دولت تمام مسائل اقتصادی را با سیاسی کاری به مسائل بیرونی(برجام) گره داده است گفت: 3سال است که مسئولان با این وعده و وعیدکشور را معطل کرده اند.فعال اقتصادی هر روز شاهد این است که حل مشکلات را به ماه‌های بعد موکول می کنند. وی ادامه داد: مردم سخنرانی آقای روحانی را فراموش نکرده اند که وعده کرد تحریم ها از روز اجرایی شدن برجام برداشته می شود اما هیچ کدام عملیاتی نشد.

همواره کارشناسان تأکید می کردند که 80 درصد مشکلات به داخل کشور مرتبط است و به تحریم‌ها ارتباطی ندارد. دولت باید به جای اینکه به دنبال راهکار برای رفع تحریم‌ها باشد به دنبال حل مشکلات اقتصادی باشد. تحریم ها بیشترین مشکلات را برای بخش خصوصی ایجاد می کند که بخش خصوصی هم با تحریم ‌ها کنار آمده است. راه‌کارهایی را جایگزین کرده اند. در حال حاضر مهمترین قدم حل مشکلات داخلی است.میرکاظمی اظهار داشت: متأسفانه آدرس‌های غلط اقتصادی به دلیل جایگاه سیاسی مسئولان داده شد.امروز هم تمام صاحب نظران بیان می کنند مشکلات در داخل کشورقابل حل است. فعالان در بخش خصوصی معتقد هستند که مشکلات خارجی باید حل شود.دولت نباید حل تمام مشکلات را به برجام گره بزند باید به تمام نکات در گام اول توجه کند. کارشناس مسائل اقتصادی و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی افزود: نظرات بسیاری برای احیای تولید داخلی داریم اما این دولت اعتقادی به نظرخواهی از کارشناسان ندارد. رفتارهای دولت حاکی از این نظر است که این دولت اعتقادی به توجه به نظر کارشناسان ندارد، حتی در داخل دولت نیز به نظرات برخی وزرا توجهی نمی‌شود. چندین نفر در دولت هستند که اقتصاد را سیاسی و مسائل را دنبال می‌کنند. وی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی ما از طریق یک تحلیل درست و صحیح قابل حل شدن است، گفت: تنها 20درصد از مشکلات امروز اقتصاد کشور مربوط به تحریم و شرایط بین‌المللی است.

میرکاظمی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی در 3 بخش ساختاری، مدیریتی و بین‌الملل باید برطرف شود، گفت: 20 درصد از مشکلات کشور مربوط به بخش بین‌المللی است. مثلاً می‌بینیم قیمت نفت بالا یا پایین می‌رود یا تحریم گذاشته یا برداشته می‌شود، اما فقط در همین محدوده 20 درصد مشکلات اقتصادی ما افزوده یا کاهش پیدا می‌کند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید