خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


بهادر احرامیان:

سرمایه گذار داخلی را حفظ کنیم

بهادر احرامیان عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت:سرمایه گذار داخلی را حفظ کنیم . وی افزود:در زمینه همکاری های معدنی ایران با آلمان بهترین شرایط خرید تکنولوژی و ماشین آلات و انتقال دانش فنی است.به گزارش روابط عمومی اتاق تهران؛روز سه شنبه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از راه‌اندازی دفاتر شرکت‌های بزرگ ایران در آلمان خبرداد. خبری که حکایت از این داشت که در ۴ سال آتی، آلمان شریک اول یا دوم اقتصادی ایران می‌شود.البته آلمان در زمینه فرصت های همکاری در زمینه های بخش معدن و صنایع معدنی شریک خوب و قوی است. همچنین در زمینه های دیگر اقتصادی هم می توان با این کشور صنعتی اروپایی همکاری زیادی داشت.

به هرحال، آلمان شریک تجاری بزرگ ایران بوده است. اما باید بررسی کرد که در این همکاری های جدید، بخش خصوصی در کجای ماجرا قرار دارد؟در سال های گذشته، یکسری شرکت های دولتی ایرانی شریک شرکت های آلمانی بودند. البته بعدها یکسری شرکت های کوچک بخش خصوصی هم وارد ماجرا شدند. اما آنچه که دیده شد، این بود که در عمل شراکت شرکت های دولتی ایران با آلمانی، بدون سوبسید و کمک دولت، هیچ توجیه اقتصادی نداشتند و تمام این پروژه ها با کمک و یاری و یارانه ای که از دولت دریافت می شد، راه افتادند.

در طرف مقابل، شاید پروژه های شرکت های خصوصی از نظر رقم قابل مقایسه با پروژه های دولتی نبود، اما از نظر بازده اقتصادی خیلی سودمندتر از مفید تر از آنها بودند.به هرحال، آلمان کشوری جالب و بهترین موقعیت برای همکاری با ایران است. ایران می تواند رده مناسبات و همکاری های با آلمان را گسترش دهد. به این ترتیب اگر از این شرایط به خوبی استفاده شود، می توان بهره زیادی برد.از طرف دیگر، صحبت از جلب سرمایه گذار آلمانی در بخش های مختلف می شود. اما به اعتقاد من، در زمینه سرمایه گذاری ابتدا باید سعی کنیم تا سرمایه گذار داخلی از کشور خارج نشود. یعنی شرایط را طوری مهیا کنیم که سرمایه گذار ایرانی در ایران بماند و سرمایه اش را در داخل کشور هزینه کند، بعد به فکر جلب سرمایه گذار خارجی باشیم. اگر ما شرایط را برای حفظ سرمایه گذار داخلی مهیا کنیم، سرمایه گذار خارجی خودش به کشور می آید.در زمینه همکاری های معدنی ایران با آلمان بهترین شرایط خرید تکنولوژی و ماشین آلات و انتقال دانش فنی است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید