خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.50 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


رئیس مرکز تجارت جهانی:

تورم تک رقمی و خلق سالانه ۴۵۰ هزار شغل؛ آرزویی که محقق نشد

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: تورم تک رقمی و ایجاد سالانه ۴۵۰ هزار شغل واقعیت عینی ندارد و تنها آرزویی است که دولت دوست دارد به آن دست پیدا کند ولیکن با تیم فعلی اقتصادی دولت و مدیرانی که فقط فکر جیب خویش هستند هرگز محقق نخواهد شد.به گزارش تسنیم، محمدرضا سبزعلیپور رئیس مرکز تجارت جهانی ایران و رئیس شورای سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی در اولین نشست اقتصاد مقاومتی و موانع پیش رو طی سخنانی در جمع تعدادی از فعالان اقتصادی، مدیران و اساتید دانشگاهی ضمن رد ادعای دولت مبنی بر تحقق تورم تک رقمی و ایجاد سالانه چند صد هزار شغل اظهار داشت: تورم تک رقمی و ایجاد سالانه450 هزار شغل واقعیت عینی ندارد و تنها آرزویی است که دولت دوست دارد به آن دست پیدا کند ولیکن با تیم فعلی اقتصادی دولت و مدیرانی که فقط فکر جیب خویش هستند هرگز محقق نخواهد شد.

وی افزود: همچنانکه همه مردم عزیزمان اطلاع دارند هفتۀ گذشته دولت و متعاقب آن غالب رسانه های کثیرالانتشار در سطح وسیعی خبر کاهش نرخ تورم در کشورمان را به 9.7 درصد منتشر و با بزرگنمایی این موضوع سعی نمودند تا تک رقمی شدن نرخ تورم را بنوعی شاهکار 25 سال اخیر ایران معرفی نمایند که فقط توسط دولت یازدهم محقق شده است ولا غیر!! اما این خبر بقدری پوپولیستی و تبلیغاتی بود که نه تنها نتوانست صاحب نظران برجستۀ اقتصادی را اقناع کند بلکه بر افکار عمومی و حتی عوام جامعه نیز تأثیر مثبتی نگذاشت و موجب وارد آمدن شوک مثبت اقتصادی بر پیکر اقتصاد ایران نشد.

علیپور با طرح این سوال که آیا کاهش نرخ تورم را باید طبق آمار و سخنان دولت و دولتمردان قبول کرد و یا باید آن را در زندگی روزمره مردم و جامعه جستجو کرد و در صورت رؤیت، آنرا از صمیم قلب قبول کرد؟ گفت: در اصل برای بررسی نرخ تورم واقعی، باید آن را در زندگی روزمره مردم و جامعه پیگیری و جستجو کرد، یعنی اینکه تا چه میزان کاهش آن را میتواند در تأمین مایحتاج اولیه زندگی هموطنان عزیزمان احساس کرد. با شرمندگی تمام باید عرض کنم که سه سال پس از تشکیل دولت تدبیر و امید، متأسفانه غالب مردم شریف ایران هنوز توانایی و قدرت خرید مایحتاج زندگی خود را ندارند و هر روز هزینه خرید یک سبد خانوار از روز پیش گرانتر از پیش تمام میشود.!! واقعیت امر این است که نمونه هایی را که نهادهای آمار گیر دولتی برای تعیین شاخص تورم و غیره بکار می گیرند، با واقعیتهای زندگی مردم و جامعه چندان همخوانی ندارد. بر همین اساس است که آمارهای منتشر شده در خصوص تورم تک رقمی با سبد معیشتی مردم همخوانی نداشته و یا به عبارتی واقعیت اقتصاد ایران با آمارها و اعداد و ارقام اعلامی نمی خواند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید