خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


هدایت‌الله خادمی:

تمام تغییرات جدید وزارت نفت به نفع کرسنت است

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: به جرات می‌گویم در مجموعه وزارت نفت، از شخص وزیر به پایین، آشنا به مباحث تخصصی تولید و اکتشاف نیستند.به گزارشتسنیم ، «امروز تن مصدق در قبر می‌لرزد؛ از وزیر به پایین ناآشنا به تولید و اکتشاف هستند؛ این‌همه خفقان را در وزارتخانه دیگری ندیده‌ام؛ تمام تغییرات و رفت و آمدها در راستای تامین منافع کرسنتی‌ها است!» اینها جملاتی است که هدایت‌الله خادمی، نماینده مجلس شورای اسلامی بر زبان جاری می‌کند.
خادمی چندی قبل در نامه‌ای به رئیس‌جمهور درباره قراردادهای جدید نفتی نسبت به خطر نفوذ آمریکا و انگلیس و فرانسه در شاهراه‌ها و شریان‌های حیاتی اقتصاد کشور هشدار داد و خواستار توجه به مجموعه کارشناسان و خبرگان داخلی در حوزه تولید و اکتشاف نفت شد: «اگر مسؤولیت تهیه الگوی قراردادهای جدید نفتی را به شرکت‌های انگلیسی، فرانسوی و آمریکایی می‌سپردیم، مطمئن باشید جسارت تهیه چنین الگوی ضدایرانی و ضدمنافع ایرانی را نداشتند و کمی رعایت می‌کردند!»وی همچنین در این نامه نوشت: «به کجا رفته‌ایم که پس از گذشت 37 سال از انقلاب و تقدیم این‌همه شهید و جانباز برای حفظ استقلال سیاسی و حاکمیتی خود و با آن همه زحمات چنانکه خود حضرتعالی یکی از موثرترین افراد در این استقلال سیاسی و اقتصادی مملکت بوده‌اید، به جایی رسیده‌ایم که دستاورد این همه تجربه را رها کنیم و همه را دودستی تقدیم به کسانی کنیم که با جنگ 8 ساله و تحریم‌های ظالمانه و توطئه‌ها نتوانستند استقلال‌مان را از بین ببرند ولی با یک نوشته چند سطری تلافی آن همه شکست‌ها را می‌توانند بکنند».

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی که مدیرعاملی شرکت حفاری شمال را در کارنامه و سوابق کاری خود دارد، در مصاحبه با خبرنگار «وطن امروز» اظهار می‌دارد: در کشور ما شرکت‌های فعال و خوشنام و دلسوزی حضور دارند که در چنددهه گذشته بویژه در زمان تحریم‌ها و جنگ تحمیلی به کمک اقتصاد کشور آمدند و هرچه لازم داشتیم را تولید و حتی صادر می‌کردند. مراکز نفتخیز جنوب ظرفیت تولید 2/3 میلیون بشکه نفت را دارند اما با تمام این اوصاف شاهد هستیم دولت آقای روحانی فقط به دنبال عقد قرارداد با خارجی‌ها است و کمترین ارزش و بهایی برای تلاشگران داخلی و توان ملی قائل نیست.
وی می‌افزاید: دولتی که باید توان خود را صرف پیشرفت و آبادانی کشور کند دست به حرکت‌های عجیب و غریب می‌زند؛ مثلا در انتخابات مجلس شورای اسلامی فعالیت‌های سیاسی و هدفمند به نفع خود انجام می‌دهد و در نهایت، خیالش از جانب کمیسیون انرژی راحت می‌شود! حالا هم به واسطه همین خیال راحت، به دنبال واگذاری فعالیت‌های نفتی کشور به خارجی‌ها هستند تا پای آنها را بیشتر به ایران باز کنند.خادمی با اشاره به اهداف نهفته در میدان دادن به خارجی‌ها برای قراردادهای جدید نفتی می‌گوید: وزارت نفت قصد دارد با حذف کارشناسان و خبرگان داخلی، افرادی را با خارجی‌ها سر میز مذاکره بنشاند که هیچ اطلاعات و دانش تخصصی از نفت ندارند و فقط می‌توانند با خارجی‌ها راه بیایند!این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه می‌دهد: به جرات می‌گویم در مجموعه وزارت نفت، از شخص وزیر به پایین، آشنا به مباحث تخصصی تولید و اکتشاف نیستند. نه معاون وزیر، نه معاونان و مدیران پایین‌تر! اینها فقط افرادی را آماده کرده‌اند برای مذاکره با خارجی‌ها؛ البته این آمادگی در حدی است که تمام خواسته‌های طرف‌های خارجی برآورده شود.

مدیرعامل سابق شرکت حفاری شمال با بیان اینکه اگر قراردادهای IPC جلو برود، فاتحه استقلال سیاسی کشور خوانده خواهد شد، می‌گوید: یقینا تن مصدق با این اتفاقات در قبر می‌لرزد و او که روزی استقلال را به صنعت نفت کشور هدیه کرد، حالا باید شاهد ماجراهایی همچون کرسنت و نیز نفوذ آمریکا و فرانسه و انگلیس به حوزه نفت کشور باشد!
وی می‌افزاید: به جرات اعلام می‌کنم این قراردادهای جدید نفتی نیز کرسنتی است و تمام داشته‌ها و استقلال کشور را به باد می‌دهد. این گروه کرسنتی خیلی قوی هستند و نمی‌دانم آیا کشورهای خاصی پشت آنها قرار دارند که کسی نمی‌تواند جلودار آنها باشد؟! چراکه کرسنتی‌ها هر کاری که بخواهند انجام می‌دهند و هیچ قانون و قدرتی نمی‌تواند مانع آنها باشد!
خادمی اضافه می‌کند: عده‌ای در داخل تلاش می‌کنند شل و توتال وارد کشور شوند و مخازن ما را به نفع خود در اختیار بگیرند و ما هرچه هشدار می‌دهیم کارساز نیست، چراکه آنقدر فضای خفقان و تهدید در حوزه نفت حاکم شده است که کسی حاضر نیست با حیات خود بازی کند و به انتقاد از کرسنت و کرسنتی‌ها بپردازد و اگر این کار را بکند حقوقش قطع می‌شود یا شغل و کارش را از دست می‌دهد. این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار می‌دارد: من تا به حال اینقدر خفقان و دیکتاتوری در یک وزارتخانه ندیده‌ام. افرادی در جریان امور حضور دارند که پرونده‌های مشکوک در سابقه فعالیت‌های آنها دیده می‌شود و اعتقادشان به ایجاد خفقان و فضای بسته‌ای است که کسی در آن جرأت انتقاد و روشنگری نداشته باشد.
وی با طرح این سوال که «چرا نهادهای نظارتی وارد این موضوعات نمی‌شوند؟» می‌گوید: البته پاسخ این سوال برای من روشن است؛ نهادهای قانونی ذی‌ربط قطعا بهتر از من به این مسائل آگاه هستند اما عجیب است که سکوت کرده‌اند. با این حال، خواسته من از این نهاد این است که اگر قرار است کسی حرف نزند، حداقل به ما هم اطلاع دهند تا اینقدر خودمان را بی‌خود و بی‌جهت خسته نکنیم و ما هم ساکت شویم!خادمی در واکنش به این سوال که «آیا دلیل برکناری آقای رکن‌الدین جوادی از مدیرعاملی شرکت ملی نفت را اختلاف نظر با شخص وزیر درباره کرسنت می‌دانید؟» اظهار می‌دارد: به هیچ وجه! خواهش من از رسانه‌ها این است از ایشان قهرمان نسازند، چراکه همه ما به سوابق آقای جوادی آشنا هستیم و می‌دانیم ایشان در این 3 سال به چه افراد و گروه‌هایی خدمت کرد و اهداف چه کسانی را جلو برد! واقعیت تلخ در حوزه نفت کشور ما این است که کرسنت به هرچه که می‌خواست دست یافت.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید