خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


معاون شرکت بازرگانی دولتی به فارس خبر داد:

سوء‌استفاده ۲ کارخانه در فروش شکر سهیمه‌ای
جنگ زرگری در نشان دادن کمبود شکر برای واردات

معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان این که هیچ کمبود شکری با توجه به رصد بازار توسط شرکت بازرگانی دولتی وجود ندارد، گفت: متاسفانه دو کارخانه از سهمیه شکر خود سوء‌استفاده کرده و در بازار آزاد فروختند.

حسن عباس معروفان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مباحث مطرح شده از سوی برخی انجمن‌ها در مورد نایاب شدن شکر در بازار، گفت: با توجه به رصد بازار توسط شرکت بازرگانی دولتی هیچ‌گونه کمبودی در شکر وجود ندارد.
معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه تولید داخلی به اندازه کافی است، گفت: در سال‌های 93 و 94 به ترتیب بیش از یک میلیون و 200 هزار تن و حدود یک میلیون و 500 هزار تن شکر سفید در کشور تولید شده است و نسبت به سال‌‌های قبل‌تر تولید داخلی شکر رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه شکر به اندازه کافی به کشور وارد شده و ذخایر استراتژیک کشور تأمین، است، تصریح کرد: نیاز روزانه کشور حدود 6 هزار تن و نیاز سالانه بین 2 میلیون و 200 هزار تن تا 2 میلیون و 300 هزار تن است.

معروفان بیان داشت: 30 هزار تن شکر سفید از ابتدای ماه مبارک رمضان در قالب طرح ضیافت رمضان و براساس مصوبه کمیته تنظیم بازار توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه شد و تا روز گذشته هم ادامه داشت.
وی افزود: این 03 هزار تن شکر با قیمت مصوب 2300 تومان در فروشگاه‌ها‌ی زنجیره‌ای توزیع شد و فروشگاه‌ها هم با درصدی افزایش قیمت آن را به مصرف‌کننده عرضه کردند.
معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به گلایه صنف و صنعت مبنی بر اینکه به دلیل نایاب بودن شکر‌خام ناچار به تعطیلی شده‌اند، افزود: تعطیلی هیچ کارخانه‌ای تصفیه شکر به دلیل نایاب بودن این محصول اتفاق نیفتاده است و تعطیلی کارخانه تصفیه شکر ورامین خواسته صاحبان آن بوده است.
معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران بیان داشت: در 6 ماه گذشته 30 هزار تن شکر خام برای تصفیه به کارخانه تصفیه شکر ورامین تحویل داده شده است که این کارخانه هنوز بخشی از شکر سفید را آماده نکرده و به ما تحویل نداده است.
وی با اشاره به افزایش جهانی قیمت شکر تصریح کرد: دامنه این افزایش قیمت به ایران نرسیده است، زیرا واردات شکر خام شرکت بازرگانی دولتی از خریداری قبلی بوده است و این شرکت هنوز شکرخام با قیمت جدید جهانی خریداری نکرده است.
معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران بیان داشت: در 4 روز گذشته 32 هزار تن شکر سفید در بورس کالا عرضه شده است و بیش از 300 شرکت این کالا را خریداری کردند.
وی با بیان اینکه امروز در محل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان جلسه‌ای با انجمن‌های مربوطه از جمله انجمن‌ تولیدکنندگان، شیرینی و شکلات برگزار شد بیان داشت: در این جلسه صاحبان صنایع اذعان داشتند که قیمت عمده هر کیلو از این محصول به 2600 تومان کاهش یافته و بازار تقریبا به آرامش نسبی رسیده و با این شرایط پیش‌بینی می‌شود که قیمت عمده این کالا تا ساعت 4 امروز به 2500 تومان برسد.
معروفان گفت: توصیه ما به دلالان و بنکداران این است که با توجه به موجودی شکر در کشور به امید افزایش قیمت این کالا نباشد و در صورت ذخیره این کالا هر چه زودتر آن را به بازار عرضه کنند.
وی در مورد افزایش قیمت شکر سفید در خرده‌فروشی‌ها اظهار داشت: نظارت بر قیمت عرضه کالا در خرده‌فروشی‌ها بر عهده سازمان‌های ناظر از جمله بازرسی کل کشور و سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی است.
معروفان با بیان اینکه شرکت بازرگانی دولتی ایران علاوه بر تأمین شکر داخلی 17 هزار و 500 تن شکر سفید به عراق صادر کرده است، گفت: بخشی از 32 هزار تن شکر سفید عرضه شده در بورس کالا خریدار نداشته و این موضوع ناشی از فراوانی این کالا در بازار است.
معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران در پاسخ به این سوال که برای تأمین نیاز شکرخام کارخانه‌های تصفیه شکر چه کاری انجام شده است، تصریح کرد: دولت اجازه واردات شکر‌خام به کارخانه‌های تصفیه شکر را برای جلوگیری از دلالی نمی‌دهد و در حال واردات شکرخام برای عبور موقت آزاد است.
معروفان بیان داشت: همچنین شکرخام وارداتی توسط شرکت بازرگانی دولتی برای تصفیه در اختیار این کارخانه‌ها قرار داده می‌شود.
وی تصریح کرد: در 6 ماه گذشته 168 هزار تن شکر خام توسط شرکت بازرگانی دولت برای تصفیه در اختیار کارخانه‌های تصفیه شکر قرار گرفته شده که متاسفانه کارخانه تصفیه شکر میبد هنوز بخشی از شکرخامی را که به آنها برای تصفیه تحویل داده شده به ما بازنگردانده است.
معروفان گفت: شکر خام کارخانه‌های تصفیه شکر تأمین است و در حال حاضر شرکت بازرگانی دولتی آماده تحویل 50 هزار تن شکر خام جهت تصفیه به این کارخانه‌ها است که حتی برخی از این کارخانه‌ها از پذیرش شکر خام برای تصفیه به بهانه‌های مختلف سرباز می‌زنند.
معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به اینکه تا هفته آینده 70 هزار تن دیگر شکر خام به کشور وارد می‌شود، گفت: این مقدار شکرخام هم قطعا برای تصفیه در اختیار این کارخانه‌ها قرار می‌گیرد.
وی با تأکید بر اینکه شکر‌خام مورد نیاز کارخانه‌های تصفیه شکر وجود دارد، اما برخی از کارخانه‌ها از پذیرش آن سرباز می‌زنند، گفت: دو کارخانه تصفیه شکر، شکر خامی را که از شرکت بازرگانی دولتی در 6 ماه گذشته تحویل گرفته نه تنها به ما تحویل نداده‌اند، بلکه در بازار آزاد به فروش رسانده‌اند.
معروفان گفت: شرکت بازرگانی دولتی از این دو کارخانه شکایت می‌کند و از این پس هم به این دو کارخانه شکرخام برای تصفیه نمی‌دهیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید