خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


ابراهیم رزاقی :

فیش های نجومی حاصل اعمال سیاستهای تعدیل و ترویج اشرافی گرایی است

کارشناس مسائل اقتصادی گفت:پدیده فیش های حقوقی نجومی، محصول سیاستهای تعدیل اقتصادی و ترویج اشرافی‌گرایی درسالهای اجرای آن سیاست هاست.ابراهیم رزاقی، اقتصاددان در گفتگو با تسنیم،گفت:عدم برخورد قاطع با متخلفین اقتصادی در سطوح بالا در سالهای آغاز تعدیل اقتصادی باعث شد مدیران در سالهای بعد راه را برای انجام تخلفات خود باز ببینند.استاد اقتصاد بازنشسته دانشگاه تهران اظهار کرد، بعد از جنگ تحمیلی و شروع سیاستهای تعدیل اقتصادی، مصرف گرایی رواج یافت و سیاست های سرمایه داری برای کشور تجویز شد و اشرافیت گرایی مسئولین رفته رفته به یک فرهنگ تبدیل شد و بر بخش های دیگر جامعه نیز اثر گذاشت.وی افزود: به عنوان مثال میزان سفر به ترکیه را بررسی کنید، طبق آمار دوسال پیش 6میلیون نفر برای سفر به ترکیه رفته اند که عمدتا این سفرها تفریحی بوده است. چرا باید فضا به گونه ای شود که دولت برای سفرهای تفریحی دلار ارزان در اختیار این افراد قرار دهد.

رزاقی در پاسخ به این سوال که منشا فیش های حقوقی نجومی را در کجا باید یافت، گفت: این که امروز با پدیده فیش های حقوقی نجومی مواجه می شویم محصول سیاستهای تعدیل اقتصادی و ترویج اشرافی گرایی درسالهای اجرای آن سیاست هاست.
کارشناس اقتصاد ایران گفت: چون در سالهای اجرای سیاست های تعدیل با متخلفین اقتصادی برخورد قاطعی انجام نشد، همین مسائل باعث شد در سالهای بعد مدیران رانتی راه را برای تخلفات خود باز ببینند.رزاقی ادامه داد: از طرفی جدای از آن که با مسئولین متخلف برخوردی انجام نشده، حتی برای ثروتهای کلان انها نیز مالیاتی اخذ نشد. این ثروت در مسیرهای مثل برج سازی و غیره به کار گرفته شد و به همین ترتیب دیگر نهاد های اقتصادی مثل بانک ها نیز به این مسیر وارد شدند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید