خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


 قیمت جهانی نفت افزایش یافت

پس از آنکه مشخص شد کودتای نافرجام در ترکیه تاثیر چندانی بر بازار نداشته است، قیمت نفت در هر دو سوی آتلانتیک امروز با افزایش مواجه بود و رشد قیمت های هفته گذشته را تداوم بخشید.
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که تجار از ناکامی کودتای روز جمعه در ترکیه مطمئن شده اند و تضعیف ارزش دلار و آمارهای مثبت اقتصادی از آمریکا موجب تقویت قیمت ها شده است، قیمت نفت پس از افزایش های هفته گذشته، امروز نیز در معاملات آسیایی با افزایش همراه بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از افزایش 24 سنتی در جلسه قبل، امروز 26 سنت دیگر افزایش یافت و به 47 دلار و 87 سنت رسید. قیمت نفت برنت در هفته گذشته حدود 2 درصد افزایش یافته بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از افزایش 27 سنتی در جلسه قبل و رشد بیش از یک درصدی در هفته گذشته، امروز 10 سنت افزایش یافت و به 46 دلار و 5 سنت رسید.
در حالی که سرمایه گذاران تاثیرات ناشی از کودتای نافرجام در ترکیه را ناچیز قلمداد کرده اند، قیمت هر دو شاخص نفتی پس از کاهش در اوایل جلسه امروز، تقویت شده است.
ریک اسپونر، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «به نظر می رسد که بازار کودتای ترکیه را پشت سر گذاشته است... هیچ اختلالی در ترانزیت نفت به وجود نیامده است. هیچ اتفاقی از نظر ریسک کوتاه مدت (در عرضه نفت) رخ نداده است.»
تنگه بسفر استانبول، که یک گذرگاه مهم برای ترانزیت حدود 3 درصد از نفت صادراتی جهان است و نفت را از بنادر دریای سیاه و منطقه دریای خزر به بازار جهانی می رساند، روز شنبه پس از چند ساعت تعطیلی به دلیل کوتای نافرجام روز جمعه، بازگشایی شد.
شاخص دلار در برابر سبد ارزهای جهانی در معاملات اولیه روز دوشنبه کاهش یافت. کاهش ارزش دلار موجب پایین آمدن قیمت کالاهای ارزش گذاری شده به ارز آمریکا برای دارندگان سایر ارزها می شود و تقاضا برای نفت را افزایش می دهد.
انتشار آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا و چین در روز جمعه نیز موجب تقویت قیمت نفت شد. این دو کشور بزرگترین مصرف کنندگان نفت جهان هستند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید