خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


یک مقام مسئول کارگری:

به جای رو کردن فیش‌ها قانون را اصلاح کنید

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید: به جای رو کردن فیش‌های حقوقی، باید قوانین و آیین‌نامه‌هایی که اجازه تعریف و تعیین چنین حقوق‌هایی را داده اصلاح و بازنگری شود.
ابوالفضل فتح الهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اتفاقی که بعد از جریان فیش‌های حقوقی نجومی باید بیفتد، این نیست که فیش‌های حقوقی افراد و دریافتی آنها رو شود بلکه باید به سمت اصلاح قوانین رفت و آیین نامه‌های قانون مدیریت خدمات کشوری و قوانین حقوقی جاری در این زمینه را بازنگری و اصلاح کرد.

وی با بیان اینکه در کشورهای دیگر بر اساس میزان توانایی، تبحّر و تخصص افراد به آنها حقوق داده می‌شود، گفت: در کشور ما برخی افراد بر اساس ارتباطاتی که دارند و توانایی در استفاده از رانت به نفع خود، حقوق‌های بالا می‌گیرند.
به اعتقاد فتح الهی، در هر سازمان باید سیستم پرداخت دستمزد تعریف شود و بر اساس شایستگی‌ها، ‌توانمندی‌ها و تخصص افراد به آنها حقوق و مزایا پرداخت شود، نه آنکه به واسطه برخی ارتباطات با حوزه مقامات، دریافتی بالایی داشته باشند.
نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در عین حال با اشاره به تعیین سقف حقوق و دستمزد دستگاهها در هیات وزیران، این اقدام دولت را گام مثبتی در جهت اصلاح حقوق های نجومی دانست و تاکید کرد: باید برای آن دسته افراد متخصصی که وجودشان در یک سازمان یا اداره لازم و مفید است حقوق مناسبی در نظر گرفت، اما وقتی فرد کار بزرگی انجام نمی‌دهد یا تخصصی بالایی ندارد، نمی‌تواند انتظار دریافتی بالایی داشته باشد.
وی تصریح کرد: در جریان تعیین دستمزد، نمایندگان کارگران برای ۱۰۰ هزار تومان افزایش حقوق، ماهها، هفته‌ها و ساعتها با کارفرمایان چانه‌زنی می‌کنند، در حالی که با حقوق نجومی یک مدیرعامل صدها کارگر می‌توانند مشغول کار شوند یا برای یک کارخانه مواد اولیه و دستگاههای نو خریداری شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید