خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


به مناسبت سالروز عرضه سهام ایران خودرو در بورس
توضیح مدیرعامل ایران خودرو درباره سهام شرکت
 به زودی لیدر بازار می‌شویم

در حالی که سهام ایران خودرو طی سال‌های جاری با زیان همراه بوده، مدیرعامل ایران خودرو معتقد است به زودی همچون گذشته لیدر بازار سهام خواهند شد.
به گزارش ایسنا، امروز بیست و یکمین سالروز عرضه سهام شرکت ایران خودرو بود که به مناسبت این روز مراسمی در تالار بورس حافظ برگزار شد. در این مراسم مدیرعامل ایران خودرو ساعت ۹ صبح به صورت نمادین زنگ آغاز معاملات را به صدا درآورد و همزمان با اینکه عده‌ای او را تشویق می کردند تعدادی از حضار در تالار سعی کردند اعتراض خود را به گوش هاشم یکه زارع برسانند. به نظر می رسد که این اقدام در پی ضررده بودن ایران خودرو،  طی سال های جاری بوده است.
 هاشم یکه زارع بعد از مراسم نمادین آغاز معاملات بورس در نشست خبری حاضر شد و در پاسخ به سوالی درباره عدم اصلاح ساختار و تجدید ارزیابی ایران خودرو، گفت: تولید و فروش ما نسبت به دیگر تولید کنندگان داخلی بیشترین مقدار است، ولی متاسفانه برخی از دوستان فکر می کنند چون تجدید ارزیابی انجام نشده فاجعه ای رخ داده است. اما این طور نیست، مطمئن باشید ما از این مرحله گذر خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: من با تجدید ارزیابی مخالف نیستم، ولی این کار باید در زمان مناسب خود صورت بگیرد و با شرایط خوب انجام شود. اگر چه در حال حاضر در بخش بازار سهام لیدر نیستیم اما در آینده دوباره لیدر خواهیم بود.
مدیرعامل ایران خودرو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شایعه شده که قرار است سهام ایران خودرو دیزل به صورت کامل واگذار شود گفت: خیر چنین چیزی نیست.
یکه زارع در پاسخ به این پرسش " با توجه به اینکه سهام ایران خودرو برای سرمایه گذاران ضررده بوده ولی در ماه های پایانی سال ۱۳۹۴ تا ۲ و ۳ برابر رشد کرده و در حال حاضر نیز با تلاطم هایی مواجه است، علت این تلاطم ها را چه  می دانید و نقش رسانه ها و شبکه های مجازی در این موضوع چیست"، گفت: فضای مجازی واقعیتی است که وجود دارد. چیزی که در بازار سهام ایران اتفاق می افتد ناشی از رفتار منطقی نیست، مطمئن باشید که شرکت ایران خودرو لیدر بازار خواهد بود و ما در این شرکت کارهای ماندگار و پایا انجام خواهیم داد و این کار ها اقداماتی خواهد بود که منافع دراز مدت سهام داران را برگرداند و این طور نباشد که عده‌ای بی علت متضرر شوند.
وی در پاسخ به اینکه دو مورد از کارهایی که قرار است انجام شود تا تحولی که از آن صحبت می کنیم رخ دهد را نام ببرید، اظهار کرد: شما یک مورد را نام ببرید که ایران خودرو نسبته به رقبایش عقب تر باشد. ما در حال حاضر با ۶ شرکت خارجی مذاکره می کنیم. تولید ما بیشترین تولید است و فروشمان نیز بیشترین فروش. ولی متاسفانه بعضی از دوستان فکر می کنند چون تجدید ارزیابی انجام نشده فاجعه ای رخ داده است اما اینطور نیست، مطمئن باشید ما ازاین مرحله گذر می کنیم.
یکه زارع درباره روش افزایش سرمایه ایران خودرو نیز توضیح داد با افزایش فروشی که داشتیم تامین منابع خوبی در حال انجام است. سازمان بورس در حال ایجاد ساز و کار هایی است که ظرف دو ماه اینده خودرویی ها و سایر تولید کنندگان  بتوانند از منابع مالی خوبی استفاده کنند.
وی تاکید کرد: نگاه به تجدید ارزیابی باید نگاه دقیقی باشد باید دید که تجدید ارزیابی چه فواید و چه ضرر های دارد و در چه زمانی باید استفاده شود. تجدید ارزیابی باید منافع همه را در نظر داشته باشد نه فقط منافع عده ای خاص.
مدیر عامل ایران خودرو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ظاهرا در بازار شرکت سرمایه گذاری سمند سهم ایران خودرو را می فروشد آیا اینطور است، گفت: شرکت سرمایه‌گذاری سمند کارش خرید و فروش سهم و موضوعات سود و زیانی نیست، این شرکت بازارگردان شرکت ایران خودرو است و تا جایی که من اطلاع دارم این شرکت در دو سه روز گذشته خرید کرده و فروش انجام نداده است.
یکه زارع درباره تامین مالی محصولات شرکت ایران خودرو از طریق سلف موازی توسط بورس کالا گفت: وقتی درباره این موضوع به نتیجه برسیم از این تامین مالی استفاده خواهیم کرد. انشاالله این موضوع انجام می شود.
وی در پاسخ به اینکه احتمال دارد غیر از پراید محصول دیگری از ایران خودرو توسط اوراق سلف تامین مالی شود، تصریح کرد: اجازه بدهید که وارد این موضوع که کدام موضوع می تواند از طریق بورس تامین مالی شود نشوم اما در کل محصولات خودرویی مشمول این موضوع می شوند که مشمول قیمت گذاری نباشند.
مدیر عامل ایران خودرو در پاسخ به اینکه برای تامین مالی از طریق اوراق سلف چه مشکلاتی وجود دارد که تا کنون انجام نشده گفت: در این مورد مشکلی نیست برای اینکه این تامین مالی برای اولین بار انجام می شود ساز و کارش باید طراحی شود و موضوع جلو رود.
او درباره قراردادهایی که ایران خودرو با دیگر شرکت های خارجی بسته توضیح داد: خوشبختانه با ۶ شرکت خارجی غیر چینی در حال مذاکره هستیم. دو سال پیش مذاکرات خوبی را با پژو شروع کردیم که آن مذاکرات منجر به تاسیس یک شرکت مشترک شد که این شرکت محصولات پژو را در ایران تولید خواهد کرد. روز گذشته ایران خودرو و پژو هر یک ۴۵ میلیارد تومان به حساب مشترک این شرکت پول واریز کردند. پیش‌بینی می شود که در اسفند امسال اولین محصول این شرکت را عرضه کنیم.
یکه زارع افزود: ما با شرکت‌هایی شرکت مشترک ایجاد می کنیم که تولید با تیراژ بسیار بالا داشته باشند، به طور مثال با یکی از شرکت ها در مواردی به تفاهم رسیدیم که چند ماه آینده قراردادش را امضا خواهیم کرد. تیراژ یکی از محصولات این شرکت ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دستگاه در سال خواهد بود، ولی با شرکت هایی که زیر ۳۰ هزار دستگاه تولید در سال دارند قرارداد مشترک نمی‌بندیم.
مدیرعامل ایران خودرو افزود: ایران خودرو ۲۷-۲۸ شرکت را برای فروش گذاشته است. ما باید شرکت‌ها را در بهترین وضعیت که سرحال باشند بفروشیم و از طرفی باید مشتری هم داشته باشیم. سیاست ما فروش این شرکت ها است.
او در پاسخ به اینکه آیا تاکنون مشتری هم داشته اید گفت: مشتری‌ها می روند و می آیند در حال حاضر با دو شرکت در حال مذاکره هستیم اما هیچ شرکتی در شرف فروش نیست. سیاست ما این است که در این مورد زمانی که جدی شد اعلام رسمی کنیم.
یکه زارع همچنین درباره محصولات جدید ایران خودرو گفت: پژو ۲۰۷ هاچ بک در شهریور امسال وارد بازار می شود و ۲۰۷ صندوق دار نیز در بهمن ماه امسال با گیر بکس اتومانیک بدون اتکا به پژو عرضه خواهد شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید