خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


ترس خارجی‌ها از معامله با ایران از بین رفته است

یک کارشناس فناوری اطلاعات، از بین رفتن ترس کشورهای خارجی برای تعاملات با ایران را از تاثیرات مثبت برجام دانست و از قراردادهای منعقدشده بین شرکت‌های ایرانی و خارجی به عنوان ماحصل برجام یاد کرد.
علی فخار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تاثیرات برجام در حوزه بازی‌های رایانه‌ای اظهار کرد: یکی از تاثیرات خوبی که برجام داشته این است که باعث شده ترس همکاری کشورهای خارجی با ایران تا حد زیادی از بین برود و همچنین انتشار بازی‌ها در خارج از کشور که پیش از این دردسر داشت و ناشران نمی‌توانستند اسمی از ایران بیاورند، قفلش شکسته شده است.
وی در زمینه انتشار بازی‌های ایرانی در خارج توضیح داد: در این مدت خیلی‌ها توانستند در بحث انتشار بازی‌ها در خارج راحت‌تر قرارداد ببندند، در صورتی که قبلا شرایط به گونه‌ای بود که اگر می‌فهمیدند شما ایرانی هستید با شما به عنوان یک ایرانی قرارداد امضا نمی‌کردند و مجبور بودید یک شرکت خارجی ثبت کنید، اما در یک سال و خصوصا چند ماه گذشته خیلی‌ها به عنوان یک شرکت ایرانی قرارداد بستند.
فخار با اشاره به بازی‌های خارجی که در ایران منتشر می‌شوند، بیان کرد: در کشورهایی که با ایران به تبادل بازی پرداختند تنوع وجود دارد از جمله روسیه که به ایران بازی داده و بازی‌اش برای انتشار در ایران بومی‌سازی شده است. همچنین ناشران ایرانی به دنبال بازی‌های محبوب در جهان رفته  و همان بازی‌ها را به ایران آوردند.

وی با اشاره به بومی‌سازی بازی‌های خارجی گفت: بحث بومی‌سازی بازی‌های خارجی خیلی در کشور گسترش یافته و افراد زیادی بازی‌های خارجی را در ایران بومی‌سازی و عرضه می‌کنند. هر بازی هم که با قرارداد در ایران منتشر می‌شود درصدی از درآمدهایش به کشور ما می‌آید. مثلا همین اواخر که بازی «کلش آف کلنز» به ایران راه یافته و به صورت قانونی در ایران کار می‌کند.
این کارشناس فناوری اطلاعات ادامه داد: با شرکت سازنده بازی «کلش آف کلنز» یک قرارداد بستند که بازی خود را مستقیما می‌فروشد و پولش را می‌گیرد و مالیات ۹ درصدی را هم به ایران می‌دهد، همچنین ۳۰ درصد از فروشش به کافه بازار می‌رسد که یک شرکت ایرانی است، بنابراین ۳۹ درصد از درآمدش در مملکت ما خرج می‌شود، در صورتی که قبلا تمام خریدهای درون برنامه‌ای به جیب خود شرکت می‌رفت.
فخار با بیان اینکه شرایط پس از برجام بهتر شده و فضایی که شرکت‌های بین‌المللی می‌ترسیدند با ایران تعامل داشته باشند، از بین رفته است، افزود: البته برجام در همه چیز آن طور که فکر میکردیم تاثیر نداشته و برای مثال همچنان مسائلی مانند انتقال پول مشکلات خاص خود را دارد.
وی در پایان با بیان اینکه طبق گفته دولت، برجام در طولانی مدت اثر می‌گذارد، افزود: البته یک سری از تحریم‌های اصلی همچنان برداشته نشده است و برای مثال به دلیل عدم رعایت کپی‌رایت ایران هنوز نمی‌تواند بعضی بازی‌های کنسولی را مستقیما بگیرد که ارتباط چندانی هم به برجام ندارد بلکه یک سری ضوابط و پیش‌شرط‌هایی وجود دارد که باید رعایت شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید