خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


 قائم مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی خبرداد:

۵ هزار میلیارد تومان طلب گندمکاران پرداخت نشد
بهبود ۱ میلیارد دلاری تراز تجاری کشاورزی

قائم مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ۵ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است گفت: تراز محصولات بخش کشاورزی یک میلیارد دلار کاهش می‌یابد و این رقم به حدود ۲ میلیارد دلار می‌رسد.
به گزارش تسنیم، مهرفرد امروز در حاشیه نشست کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا به امروز 10 میلیون و 150 هزار تن خرید تضمینی گندم انجام شده است اما هنوز بخشی زیادی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است.
وی افزود: همکاران ما به طور شبانه‌روزی در تلاش هستند پرداختی مطالبات کشاورزان انجام شود اما تا به امروز توانستیم حدود 7 هزار میلیارد تومان از مطالبات آنها را پرداخت کنیم و 5 هزار میلیارد تومان به گندمکاران بدهکاریم.

قائم مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود خرید تضمینی گندم 10 و نیم میلیون تن تا 11 میلیون تن باشد.
وی تصریح کرد: خرید جو در سالجاری از طریق بورس انجام می‌شود و بعد از عرضه محصولات در بورس 48 ساعت بعد مبلغ کشاورزان به حساب آنها واریز می‌شود و در صورتی که مبلغ واریز شده کمتر از خرید تضمینی گندم باشد دولت مابه‌التفاوت آن را می‌پردازد.
* عرضه جو  در کشور از تقاضای آن بیشتر است
مهرفرد یادآور شد: به دلیل بهبود شرایط جوی و مدیریتی امسال شاهد افزایش تولید جو در کشور بوده‌ایم بطوری که عرضه این محصول از تقاضای آن در بورس کالای ایران پیشی گرفته است.
وی افزود: در روزهای آینده دوباره شاهد افزایش تقاضا جو در بورس خواهیم بود به طوری که در حال حاضر حدود 40 تا 50 هزار تن از این محصول در بورس عرضه می‌شود اما باید در نظر داشت که عرضه جو در بورس کوتاه‌مدت خواهد بود.
مهرفرد یادآور شد: جو کشاورزان 700 تا 850 تومان از طریق بورس عرضه می‌شود و مابه‌التفاوت آن را دولت می‌پردازد.
وی در پاسخ به تسنیم گفت: وزارت جهاد کشاورزی بهبود تراز تجاری محصولات کشاورزی را دنبال می‌کند به طوری که تراز تجاری آن از منفی 8 میلیارد دلار در سال 92 به منفی 5.4 میلیارد دلار در سال 93 رسیده است و این رقم در سال 94 به منفی 3.4 میلیارد دلار رسید.
مهرفرد گفت: پیش‌بینی می‌شود در سالجاری تراز تجاری بخش کشاورزی یک میلیارد دلار بهبود یابد و به منفی حدود 2 میلیارد برسد.
وی در پایان گفت: برای بهبود تراز تجاری کشور نیازمند مدیریت صادرات هستیم که برای تحقق این امر به همکاری و حمایت بیشتر مردم و دولت نیازمندیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید