1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


هشدار آخر وزارت نیرو برای مشترکان پرمصرف
واگذای آب به بخش خصوصی موجب گرانی نمی‌شود

با توجه به قرار گرفتن در فصل تابستان و افزایش مصرف آب وزارت نیرو تمهیداتی را برای مقابله با پرمصرف ها در نظر گرفته است. به طوری که به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور طبق مصوبه ابلاغ شده از سوی مجلس به وزارت نیرو آب مشترکان پرمصرف پس از جریمه و اخطار قطع خواهد شد.
به گزارش ایسنا، حمیدرضا جانباز امروز در حاشیه مراسم امضای قرارداد با بخش خصوصی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا واگذاری آب به بخش خصوصی می‌تواند موجب گرانی شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه تا کنون آب در ردیف خرید تضمینی قرار داشته این اتفاق نیافتاده است.

به گفته وی تعرفه های آب و فاضلاب به گونه ای تعریف شده که مشترکانی که خود را ملزم به رعایت الگوی مصرف می‌دانند هیچ گونه فشاری را در حوزه اقتصاد آب متحمل نشوند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب بابیان اینکه در حال حاضر ۷۵ درصد از مشترکان خانگی کمتر از ۲۰ متر مکعب آب که در الگوی مصرف تعریف شده مصرف می‌کنند تاکید کرد: تنها ۲۵ درصد از مشترکان بالای الگوی مصرف قرار دارند که بر اساس تمهیدات لحاظ شده نیز باید این عدد به ۲۲ درصد کاهش یابد.
وی ادامه داد: بر این اساس سیاست وزارت نیرو این است که برای مشترکان پرمصرف قیمت آب را به سطح قیمت تمام شده برساند و به طور کلی باید گفت که عمده مردم نباید دغدغه‌ای از نظر قیمت آب داشته باشند.
جانباز در پاسخ به این سوال که آیا ۱۰۰۰ میلیارد تومانی که معاون اول رئیس جمهور برای تسریع پروژه های آب و فاضلاب وعده داده اند کفایت میدهد، گفت: ما در تامین منابع مالی خارجی به فاینانس متکی هستیم و این مسئله که معاون اول رئیس جمهور تاکید کردند که پروژه های آب‌رسانی در اولویت دولت است قطعا می تواند در پرداخت تضامین و پیش‌برد پروژه‌های آب و فاضلاب تاثیر زیادی داشته باشد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

گالری تصاویر