خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


مجری طرح گندم اعلام کرد:

تولید بیش از ۱۳ میلیون تنی گندم در سال جاری
خرید و بارگیری گندم کشاورزان خوزستانی

به گفته مجری طرح گندم، امسال بیش از ۱۳.۴ میلیون تن از این محصول استراتژیک در کشور تولید شده است و با توجه به شروع شدن کشت جدید گندم در برخی مناطق از شهریور ماه، دولت هرچه سریع‌تر باید باقی مانده مطالبات کشاورزان را پرداخت کند تا مشکل نقدینگی نداشته باشند.
اسماعیل اسفندیاری پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس برآوردهای اولیه امسال حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم از اراضی کشاورزی برداشت شده و با توجه به خرید بیش از ۱۰.۵ میلیون تنی گندم پیش‌بینی می شود میزان خرید تضمینی این محصول به حدود ۱۱ میلیون تن برسد.
وی با بیان اینکه میزان دقیق تولید گندم در پایان فصل برداشت ارزیابی و اعلام می شود، افزود: بیشترین رکورد تولید و خرید گندم متعلق به استان‌های خوزستان، گلستان، فارس، کردستان وکرمانشاه است که البته امسال کردستان از کرمانشاه پیشی گرفته‌ است و پس از این استان‌ها، آذربایجان غربی بیشترین رکورد تولید را دارد.

اسفندیاری پور با اشاره به تولید و خرید تضمینی بیش از ۸۰۰ هزارتنی گندم دروم اعلام کرد: استان های خوزستان و ایلام بیشترین تولید این نوع گندم را دارند و با توحه به عملکرد خوب گندمزارهای کشور، این محصول استراتژیک از کیفیت بالایی برخوردارند، چرا که وقتی عملکرد پایین باشد کیفیت محصول نیز پایین است و بالعکس.
مجری طرح گندم با بیان اینکه برگزاری جشن خودکفایی گندم بستگی به مسئولان ارشد وزارت جهاد کشاورزی دارد، گفت: طی سه سال اخیر خرید تصمینی گندم از ۶.۷ میلیون تن به ۸.۱ میلیون تن به سال گذشته رسید و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود ۱۱ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود اما برای حفظ این تولید و خودکفایی گندم باید دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی منابع مالی مناسبی در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند تا بتوان به عنوان مثال تجهیزات و ماشین‌آلات پیشرفته بخش کشاورزی مانند کارنده‌های دقیق را در اختیار کشاورزان قرار داد.
به گفته وی، امسال بالغ بر شش میلیون هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت گندم رفتند و از پنج میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار آن گندم برداشت شد که عملکرد گندم آبی ۳۸۰۰ کیلوگرم و گندم دیم ۱۴۰۰ کیلوگرم در واحد سطح بود که حدود ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
اسفندیاری پور اظهار امیدواری کرد که دولت هرچه سریع تر باقی مانده مطالبات کشاورزان را پرداخت کند تا برخی گندمکاران که در اواخر شهریور ماه کشت محصولشان آغاز می‌شود بتوانند برای تامین کود، بذر و هزینه‌های کاشت خود نقدینگی لازم را در اختیار داشته باشند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید