خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


رییس مرکز ملی فرش اعلام کرد:

پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی برای خرید فرش دستباف

رییس مرکز ملی فرش از رشد ۴۰ درصدی صادرات فرش دستباف در چهار ماه امسال خبر داد و اعلام کرد: قرار است تا سقف ۱۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ بهره چهار دصد برای خرید فرش دستباف ایرانی به مشتریان اختصاص یابد.
به گزارش ایسنا، حمید کارگر امروز - سه شنبه - در نشست خبری مرکز ملی فرش عنوان کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری بر اساس اعلام گمرک حدود ۸۲.۹ میلیون دلار فرش دستباف از ایران صادر شده است که ۱۴۲۸ تن وزن آن است و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۹.۵ درصد به لحاظ ارزشی و ۳۸.۱ درصد به لحاظ وزنی رشد داشته است.
وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از رشد صادرات فرش دستباف به دلیل واردات این کالا توسط آمریکا است. صادرات ما از سال۲۰۱۰ به بعد به دلیل تحریم ها به صفر رسید. درحالی که تا پیش از آن صادرات ۸۰ میلیون دلاری قرش دستباف به آمدیکا داشتیم. در بهمن و اسفند ماه سال قبل به ترتیب ۲.۷ و ۹ میلیون دلار صادرات فرش به آمریکا صورت گرفته است و در چهار ماه اول سال ۱۳۹۵ این رقم به ۲۷.۶ میلیون دلار رسیده است.

رییس مرکز ملی فرش اضافه کرد: رونق گرفتن صادرات فرش ایرانی به آمریکا نباید صادرکنندگان ما را نسبت به صادرات فرش به آمریکا خوش بین کند، چرا که این کشور بازار بزرگی برای همه تولیدکنندگان این کالا در دنیاست و به ویژه در پنج سالی که ایران در بازار آمریکا حضور نداشت هند و پاکستان حضور فعالی داشتند.
وی همچنین گفت که سال قبل صادرات فرش ایران به چین به چهار میلیون دلار رسیده است.
کارگر در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که میان مرکز ملی فرش و صندوق کارآفرینی امید امضا شده، قرار است تسهیلات ارزان قیمت به خریداران فرش دستباف ایرانی با نرخ سود چهار درصد داده شود.
وی افزود: بر این اساس خریداران می توانند تا سقف ۱۰ میلیون تومان از فروشگاه هایی که شامل این طرح می شوند خرید کنند. در مرحله اول فروش اقساطی فرش به کارمندان دولت و بازنشستگان صورت خواهد گرفت و در مرحله دوم سایر اقشار می توانند با دریافت این وام فرش دستباف خریداری کنند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید