خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


وزیر ارتباطات اعلام کرد:

توسعه سایت نسل چهارم اینترنت از اولویت‌های وزارت ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه سایت نسل چهارم اینترنت در استان اردبیل و سایر استان‌ها یکی از اولویت‌های برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
به گزارش ایسنا، محمود واعظی در جلسه شورای اداری استان اردبیل با اشاره به سفر سال گذشته خود به استان اردبیل، گفت: در آن سفر افزایش و توسعه امکانات و زیرساخت‌های حوزه ICT استان اردبیل در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد این موضوع هستیم که حدود ۱۰۷ میلیارد تومان از طریق دولت و بخش خصوصی در استان اردبیل سرمایه‌گذاری شده است.
وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در شهرهای پارس‌آباد، خلخال و مشگین‌شهر اینترنت نسل چهارم راه‌اندازی ‌می‌شود، افزود: توسعه سایت نسل چهارم اینترنت در استان اردبیل و سایر استان‌ها یکی از اولویت‌های برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
واعظی با بیان اینکه شبکه فیبر نوری استان اردبیل به ۹۵۰ کیلومتر توسعه یافته است، تصریح کرد: ظرفیت شبکه انتقال استان نیز حدود سه برابر افزایش داشته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ظرفیت پهنای باند اینترنت در اردبیل از هشت گیگ به ۶۰ گیگ ارتقاء یافته است، خاطرنشان کرد: حدود ۳۸ سایت اینترنت نسل چهارم در این استان نصب شده است.
وی با بیان اینکه تا پایان امسال حدود ۱۷۰ میلیارد تومان در حوزه ICT استان اردبیل و تجهیز شهرهای استان به نسل چهارم و سوم اینترنت سرمایه‌گذاری می‌شود، اظهارامیدواری کرد: این سرمایه‌گذاری سبب ایجاد اشتغال در استان شده و با توسعه فضای ICT در استان شاهد حل مشکل بیکاری جوانان باشیم.
واعظی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۸ روستای استان اردبیل دارای اینترنت پرسرعت هستند، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال ۷۴۶ روستای دیگر استان اردبیل نیز به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: دولت برخورداری تمامی روستاهای بالای ۱۵ خانوار کشور به اینترنت پرسرعت را در دستور کار خود قرار داده است.
وی با بیان اینکه دولت در لغو امتیاز گمرک اصلاندوز اردبیل دچار اشتباه شده است، گفت: بنده به‌عنوان وزیر مسئول کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان این امر را با جدیت پیگیر هستم تا این مصوبه اصلاح شود.
واعظی تاکید کرد: این گمرک برای مردم اردبیل از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و با رایزنی‌های انجام شده گمرک اصلاندوز مجدداً فعال می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید