خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


"فروش نقدی سوخت به ایرلاین‌ها را به تعویق بیندازید"
حمایت سازمان هواپیمایی از ایرلاین‌ها در برابر شرکت ملی پخش

در شرایطی که شرکت ملی پخش و فرآورده‌های نفتی اعلام کرده از امروز طرح فروش نقدی سوخت به ایرلاین‌های داخلی را در شش فرودگاه آغاز می‌کند و البته این تصمیم با مخالفت شرکت‌های هواپیمایی مواجه شده حالا نوبت به سازمان هواپیمایی کشوری رسیده است تا در این ماجرا به‌طور رسمی از ایرلاین‌ها حمایت کند.
به گزارش ایسنا، روز گذشته ناصر سجادی – مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی – رسما اعلام کرد: این شرکت طرحی را کلید خواهد زد که براساس آن از اول شهریورماه فروش سوخت به ایرلاین‌ها در شش فرودگاه ایران به شکل نقدی انجام می‌گیرد و تا پایان شهریورماه این موضوع به تمام فرودگاه‌های ایران تسری خواهد یافت.
به گفته وی در این چارچوب همه شرکت‌ها ملزم به پرداخت نقدی سوخت از طریق بانک‌های عامل که با خودپرداز و دستگاه‌های پز در فرودگاه‌ها حاضر هستند خواهند بود و در این راستا تمام امکانات و تجهیزات لازم در فرودگاه‌ها فراهم آمده است.

این تصمیم در حالی از آغاز شهریورماه کلید خورده که پیش از این بارها مسوولان شرکت‌های هواپیمایی نسبت به امکان اجرایی بودن آن ابراز نگرانی کردند.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی پیش از این گفته بود اجرای چنین برنامه‌ای نیاز به پیگیری مقدمات لازم دارد و همچنین مدیر عامل یکی از شرکت‌های هواپیمایی نیز امروز در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: هنوز شرایط و مقدمات لازم برای این کار فراهم نیست.
در روز نخست اجرای این طرح سازمان هواپیمایی کشوری نیز رسما نسبت به این برنامه اعتراض خود را اعلام کرده است.
رضا جعفرزاده – مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری – گفته اگر چه سازمان هواپیمایی چشم‌انداز تصمیمات اتخاذ شده را تایید می‌کند، اما اقدامات اخیر شرکت ملی پخش و تعیین ضرب‌الاجل برای پرداخت نقدی شرکت‌های هواپیمایی از طریق کارت را موجب ایجاد چالش در تعهدات شرکت‌های هواپیمایی برای انجام پروازهایشان می‌داند.
در این راستا سازمان هواپیمایی درخواست کرده شرکت پخش زمان اجرا و احیانا پروسه دریافت‌ها را با تجدیدنظری جدید پیگیری کند تا این طرح در زمانی مناسب‌تر اجرایی شود.
سازمان هواپیمایی نیز در وضعیت مالی ایرلاین‌ها و شرایط تسویه‌حساب با آژانس‌های هوایی تاکید کرده و افزوده است: با توجه به این‌که یک ماه زمان می‌برد تا شرکت‌های هواپیمایی طلب‌های خود از محل فروش بلیت را دریافت کند، به نظر می‌رسد این موضوع در منطق فروش نقدی سوخت لحاظ نشده است.
مخالفت چندگانه شرکت‌های هواپیمایی حالا با حمایت سازمان هواپیمایی کشوری همراه شده و باید دید آیا این مخالفت‌ها و احیانا مذاکراتی که در سطح کلان‌تر برای بهبود شرایط اجرای این برنامه انجام خواهد شد تاثیری در این تصمیم خواهد داشت یا براساس آنچه سازمان هواپیمایی اعلام کرده این موضوع به روند عادی پروازها لطمه وارد خواهد کرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید