خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


در دادوستد امروز بورس صورت گرفت
نقش پررنگ حقوقی‌ها در معاملات خودرویی‌ها

در چهارمین روز معاملات این هفته شاخص بازده نقدی و قیمتی بورس و اوراق بهادار بیش از ۱۲۲ واحد افت کرد و از کانال ۷۸ هزار واحدی پایین آمد. در دادوستدهای امروز نقش حقوقی‌ها در معاملات دو خودروساز بزرگ ایران پررنگ بود.
به گزارش ایسنا، شاخص بورس اوراق بهادار ایران امروز سه‌شنبه روند نزولی به خود گرفت و نسبت به روز گذشته ۱۲۲ واحد افت کرد و به رقم ۷۷ هزار و ۹۶۴ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز امروز ۴۳ واحد پایین آمد و رقم ۱۴ هزار و ۴۹۴ واحد را تجربه کرد.
شاخص آزاد شناور هم ۲۴۹ واحد افت کرد و به رقم ۷۸ هزار و ۱۳۳ واحد رسید. شاخص بازار اول در چهارمین روز معاملات این هفته با ۱۴۷ واحد افت به عدد ۵۵ هزار و ۳۱ واحد رسید. اما شاخص بازار دوم با ۰.۰۶ واحد رشد نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشت.
نماد معاملاتی مخابرات ایران امروز بیشترین تاثیر را در شاخص کل داشت. بعد از این نماد شرکت ارتباطات سیار ایران، صنایع ملی مس ایران و پالایشگاه نفت بندرعباس بیشترین نقش را در افت‌وخیزهای امروز نماگر بازار سرمایه ایفا کرده است.

ارزش معاملات امروز به رقم ۱۸۰ میلیارد و ۲۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۸۸۰ میلیون و ۲۲۲ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۱ هزار و ۷۶۹ نوبت دادوستد بود.
نقش حقوقی‌ها امروز در معاملات دو خودروساز بزرگ ایران بسیار پررنگ بود، به‌طوری که در نماد معاملاتی سایپا در مجموع حقوقی‌ها ۷۰.۳ درصد عرضه و ۷۰.۷ درصد خرید را به خود اختصاص دادند. با این حساب در این نماد ۶۳ میلیون و ۸۲۰ هزار سهم توسط حقوقی‌ها عرضه و ۶۴ میلیون و ۱۷۸ هزار سهم توسط آنها خریداری شد.
همچنین در نماد معاملاتی ایران خودرو ۵۶.۵ درصد خریدها را حقوقی‌ها انجام داده‌اند و ۳۲.۳ درصد عرضه‌ها مربوط به حقوقی‌ها بود.
بیشترین ارزش و حجم معاملات در چهارمین روز از دادوستدهای بورس مربوط به نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری غدیر شد. بعد از این نماد خودروسازی سایپا بیشترین ارزش و حجم معامله را به خود اختصاص داد.
در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پست بانک ایران، ماشین‌سازی نیرومحرکه، سرمایه‌گذاری نور کوثر ایرانیان، حق تقدم شرکت‌های مجتمع فولاد خراسان، صنایع سیمان دشتستان، ماشین‌سازی اراک و گروه گسترش نفت و گاز پارسیان متوقف شدند.
علاوه بر این آیفکس نیز امروز ۱.۸ واحد افت کرد و به رقم ۸۰۰.۸ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به عدد ۱۷۸ میلیارد و ۲۷ میلیون تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۹۷ میلیون و ۱۸۶ سهم و اوراق مالی معامله طی نزدیک به ۲۵ هزار نوبت دادوستد شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید