خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


وزارت نیرو حامل ۱۱۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان برای حل مشکلات مسکن مهر

با توجه به تدبیر دولت یازدهم وتخصیص اعتبار مناسب برای حل مشکلات مسکن مهر به وزارت نیرو به نظر می رسد که دیگر روزهای بی آب و برقی این مساکن به پایان برسد.
به گزارش ایسنا، پروژه مسکن مهر در ابتدا به عنوان یکی از برنامه‌های طرح جامع مسکن در کشور مطرح شده و در ادامه با توجه به قانون سامان‌دهی، حمایت از تولید، عرضه مسکن و همچنین یکی از فصل‌های واگذاری و حق بهره‌برداری از زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله به طرح مسکن مهر معروف و اقدامات مربوط به آن از تابستان سال ۸۶ آغاز شد.
در ابتدا نزدیک به ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار واحد مسکن مهر با بانک قرارداد بسته شد که از این تعداد تا به امروز یک میلیون و ۷۲۰ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده و قرار است براساس برنامه اعلام شده از سوی ادارات کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همچنین شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در خصوص بافت‌های فرسوده تا پایان سال نیز ۳۰۰ هزار واحد دیگر به افتتاح برسد.

در این میان ۷۴ هزار واحد در هفته دولت به بهره برداری رسید که با اعتبارات لحاظ شده برای وزارت نیرو که معادل یک میلیون و ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است وزارت مسکن امید دارد که تا پایان فعالیت دولت یازدهم تعداد واحد های مسکن مهر را به یک میلیون واحد برساند.
گفتنی است که هزار میلیارد از این رقم از محل اسناد خزانه اسلامی جهت پرداخت دیون طلبکاران و پیمانکاران درنظرگرفته شده علاوه برآن ۶۵۰ میلیارد تومان نیز از محل‌های مختلف برای تأمین انشعابات در نظر گرفته شده است که به صورت جزئی‌تر ۴۰۰ میلیارد تومان آن برای تکمیل فاضلاب و همچنین یک سوم آن برای برق‌رسانی استفاده شود.
علاوه بر این وزارت نیرو نیز متعهد به پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان برای کمک به روند بهره‌برداری هرچه سریعتر سایت‌های مسکن مهر شده است و با کمک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومانی دولت به وزات نیرو در این بخش، جمعا این وزارتخانه یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان در خصوص تأمین خدمات زیربنایی دراختیار دارد.
این درحالی است که آماده‌سازی در اوایل مسکن مهر دو میلیون تومان برای هر واحد پیش‌بینی شده بود که از این رقم یک میلیون تومان از محل تسهیلات و یک میلیون تومان نیز از آورده‌های نقدی متقاضیان تأمین می‌شد اما پس از افزایش قیمت مصالح ساختمانی هزینه‌های عملیات آماده‌سازی نیز افزایش پیدا کرد.
باتوجه به مشکلات متعدد زیربنایی مسکن مهر امید می رود که با تخصیص این منابع بخش اعظمی از این مشکلات برطرف شود و اهالی این منازل دیگر با چنین مشکلاتی روبرو نباشند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید