خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد:

اجرای سود تک‌رقمی وام مسکن
سود وام کارکنان بانک‌ها ۱۰ درصد شد

مدیرعامل بانک مسکن ضمن اعلام اجرایی شدن سود تک‌رقمی وام‌ مسکن از محل صندوق پس‌انداز یکم که کاهش حدود ۴۰ درصدی اقساط را به همراه دارد، اعلام کرد که بر اساس دستورالعمل توافق شده بین بانک‌ها، نرخ سود تسهیلات پرداختی به کارکنان بانک‌ها ۱۰ درصد تعیین شده و به زودی ابلاغ و اجرایی می‌شود.
به گزارش ایسنا، بعد از اعلام تک رقمی شدن سود تسهیلات پرداختی از محل صندوق پس‌انداز یکم(خانه اولی‌ها) که در هفته گذشته از سوی رئیس جمهوری انجام شد و از ١١ به ٩/٥ درصد کاهش یافت، محمد هاشم بت شکن امروز- شنبه- در نشستی خبری به جزئیات این تغییر اشاره کرد.
وی با اشاره به کاهش میزان اقساط پرداختی با تغییر اخیر سود توضیح داد: با در نظر گرفتن سود ٩/٥ و دوره بازپرداخت ١٢ ساله با روش پلکانی، قسط پرداختی برای تسهیلات ٨٠ میلیونی به متقاضیان تهرانی به حدود ٧٤٢ هزار تومان در ماه کاهش یافته است.
مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: برای وام ٦٠ میلیونی در مراکز استان‌ها و شهرهای با جمعیت بیش از ٢٠٠ هزار نفر نیز اقساط ٥٥٧ هزار تومان و برای وام ٤٠ میلیونی در سایر مناطق شهری قسط حدود ٣٧١ هزار تومان خواهد بود.

آنطور که بت شکن عنوان کرد، در نتیجه عملکرد صندوق پس‌انداز یکم که از خرداد سال گذشته راه‌اندازی شد، تاکنون بیش از ٦٨ هزار فقره تسهیلات با حدود ٤٠ هزار میلیارد تومان منابع از محل این صندوق تجهیز شده است.
مدیرعامل بانک مسکن از ابلاغ و اجرای سود تک رقمی تسهیلات صندوق پس انداز یکم از امروز خبر داد و گفت که تا ٤٠ درصد از حجم اقساط پرداختی کاهش یافته است.
سود مشترک برای وام کارکنان بانک‌ها
به گزارش ایسنا، در حالی اخیرا معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کرد که براساس دستورالعمل جدید بانک مرکزی بانک‌ها به هیچ عنوان حق پرداخت تسهیلات به کارکنان خود را از محل منابع قرض‌الحسنه ندارند که بت‌شکن نیز امروز اعلام کرد که از حدود یک ماه قبل به منظور بازنگری در کلیه تسهیلات پرداختی به کارکنان با همکاری که بین وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه در قالب کارگروه ساماندهی پرداخت تسهیلات انجام شده است نرخ سود تسهیلات پرداختی به کارکنان به رقم مشترک ۱۰ درصد تغییر کرد.
بنابر توضیحات مدیر عامل بانک مسکن در نتیجه این تصمیم‌گیری در مدت اخیر وقفه‌ای در پرداخت تسهیلات به کارکنان ایجاد شده تا این‌که بتوان با هماهنگی‌هایی که در تنظیم دستورالعمل در شورای هماهنگی بانک‌ها انجام می‌شود مقررات جدید را مجددا و به زودی ابلاغ کرد که از این پس تسهیلاتی که به کارکنان پرداخت می‌شود در تمامی موارد تا ۱۰ درصد و از منابع داخلی خود بانک‌ها خواهد بود.

دو خبر تازه درباره تاسیس نهادهای پولی جدید در تامین مالی مسکن

بت‌شکن در این نشست دو خبر تازه برای تامین مالی جدید به منظور خرید مسکن نیز داشت. آن‌طور که وی اعلام کرد قرار است در جلسه این هفته شورای پول و اعتبار دستورالعمل راه‌اندازی نهادهای پولی جدید تحت عنوان موسسات پس‌انداز و تسهیلات مسکن به تصویب برسد. در این صورت با  راه‌اندازی این موسسات به اتکای سرمایه‌ای که جذب می‌کند سپرده‌ها تجهیز شده و با نرخ متعارف در مناطق خاص تسهیلات پرداخت می‌شود.

بنابر توضیحات اعلامی موسسات جدید در قالب شخصیت حقوقی و سهامی عام پذیره‌نویسی شده و با سرمایه بخش خصوصی گردش دارد این موسسات در مراکز استان‌ها بوده و 20 درصد سهام آنها به بانک مسکن و مابقی توسط فعالان بخش مسکن و سایر حوزه‌ها خریداری خواهد شد.

برنامه‌ای برای آبادانی شهر جدید پردیس

مدیرعامل بانک مسکن همچنین خبر تازه‌ای برای ساکنان شهر جدید پردیس داشت.  
بت‌شکن توضیح داد که با توجه به محدودیت منابع مالی که دولت با آن مواجه است از چند وقت پیش قرار شد تا راهکاری برای تامین مالی پروژه‌های زیرساختی، عمرانی و شهرسازی در دستور کار قرار گیرد. براین اساس قرار شده تا در روشی جدید نخستین قرارداد تامین مالی با روشی نوین یعنی از طریق مدیریت دارایی منعقد شود.  
وی گفت: طی قراردادی که بین بانک مسکن و شرکت عمران پردیس با مبلغ 1000 میلیارد تومانی منعقد شده قرار است تا با به کارگیری دارایی‌های آنها منابع تجهیز و پروژه‌های شهرک پردیس را کامل کنیم که این عمدتا شامل پروژه‌های روبنایی این شهر خواهد بود و موجب آبادانی آن می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید