خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


فردا رییس اتاق بازرگانی انتخاب می‌شود
بازهم انتخابات یک کاندیدا دارد؟

انتخابات رییس جدید اتاق بازرگانی ایران در حالی فردا برگزار می‌شود که همچنان گمانه‌زنی‌ها در خصوص تعیین رییس جدید ادامه دارد و هنوز به شکل علنی کسی نام خود را به عنوان کاندیدا مطرح نکرده است.
به گزارش ایسنا، دهم مرداد امسال بود که محسن جلال پور پس از ۱۴ ماه فعالیت با انتشار نامه‌ای از ریاست اتاق بازرگانی ایران کناره‌گیری کرد و پارلمان بخش خصوصی را با شوک ناگهانی مواجه کرد.   
جلال‌پور در این نامه بیماری و ناراحتی قلبی را دلیل اصلی برای این تصمیم اعلام و عنوان کرد که پزشکان او را برای همیشه از انجام فعالیت و کار سنگین و تنش‌زا منع کرده‌اند.
بعد از این اتفاق، هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران مسئولیت رییس را بر اساس قانون بر عهده گرفت و از آن زمان گمانه زنی‌ها در خصوص رییس جدید اتاق بازرگانی ایران کلید خورد و هر روز نام افرادی به عنوان گزینه ریاست جدید شنیده می‌شد.    
در این راستا و برای تعیین زمان و چگونگی انتخاب رییس جدید جلساتی بین رؤسای اتاق‌های بازرگانی برگزار شد و در نهایت در آخرین جلسه هیات نمایندگان، بر اساس رای اعضا فردا - یکشنبه ۱۴ شهریور ماه - به عنوان زمان برگزاری انتخابات برای انتخاب رییس جدید مشخص شد.

با وجود آنکه کمتر از یک روز به برگزاری این انتخابات باقی مانده است، هنوز نمی‌توان نظر قطعی درباره رییس جدید اتاق ایران داد، چرا که به شکل علنی و شفاف هیچ فردی نام خود را تا کنون به عنوان کاندیدا مطرح نکرده است.
با این وجود آنچه در حدود یک ماه گذشته در خصوص رییس جدید اتاق مطرح شده این است که آیا فردی از بخش دولتی به عنوان رییس انتخاب خواهد شد یا فردی از بخش خصوصی.
در ابتدای امر پس از استعفای جلال پور نام برخی از جمله مجتبی خسروتاج - قائم مقام وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت - که از نمایندگان بخش دولتی در اتاق بازرگانی است به عنوان ریاست مطرح شد و در چند روز اخیر نام ولی الله افخمی هم پس از استعفای وی از ریاست سازمان توسعه تجارت به عنوان یکی دیگر از گزینه‌ها مطرح شده است.
اما با این حال برخی ناظران معتقدند که شانس فعالان بخش خصوصی برای بدست آوردن جایگاه ریاست بالاتر است و در این زمینه نام افرادی چون غلامحسین شافعی که سابقه ریاست اتاق بازرگانی ایران را دارد و همچنین مسعود خوانساری - رییس فعلی اتاق بازرگانی تهران بیش از سایرین مطرح است و برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از این است شانس این دو نفر برای ریاست جدید بیش از سایر افراد است.
از سوی دیگر این سوال مطرح است که آیا فردا انتخاب رییس جدید اتاق ایران به شکل رقابتی برگزار خواهد و بیش از یک کاندیدا به عرصه خواهد آمد یا مانند دوره گذشته با اجماع از پیش، انتخابات با یک کاندیدا برگزار خواهد شد؟
در این مدت بیشتر شنیده‌ها و گمانی‌ها حاکی از این است که احتمال برگزاری انتخابات با یک کاندیدا بیشتر خواهد بود تا برگزاری انتخابات به شکل رقابتی صورت گیرد.   
باید منتظر ماند و دید که در نهایت چه فردی از سوی اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران به عنوان رییس جدید معرفی خواهد شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید