خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


وزیر نیرو :

تا پایان سال 70 مگاوات انرژی خورشیدی به مدار می آید

وزیر نیرو گفت : تا پایان سال 100 مگاوات انرژی تجدیدپذیر وارد مدار می شود که 70 مگاوات آن انرژی خورشیدی خواهد بود.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، حمید چیت چیان در سومین کنفرانس بین المللی انرژی خورشیدی با اشاره به اینکه سال 95 نقطه عطفی در انرژی خورشیدی محسوب می شود ، افزود : امیدواریم با همکاری صنعتگران ، دانشگاهیان و سرمایه گذاران بخش خصوصی ظرفیت نصب نیروگاه های خورشیدی افزایش یابد.وی با تأکید بر اینکه در دهه 70 همزمان با ابلاغ سیاست های کلی نظام ، انرژی تجدیدپذیر نیز مورد توجه قرار گرفت و بر اساس آن در برنامه های توسعه ای نیز به آن توجه شد ، گفت: در برنامه پنجم توسعه نیز پیش بینی شده است 5000 مگاوات انرژی تجدیدپذیر بادی و خورشیدی نصب شود که البته به دلیل وجود موانعی به این هدف دست نیافتیم. وزیر نیرو با اشاره به اینکه تا سال 2030 باید حداقل 7000 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر وارد مدار کنیم ، افزود : دولت برای حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران بخش خصوصی ؛ خرید تضمینی برق، برگزاری مناقصه و اعلام آمادگی تمام شرکت های توزیع برق کشور برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی را در نظر گرفت.چیت چیان با اشاره به اینکه تا پایان سال 96 در قیمت های خرید برق تجدیدپذیر، تجدیدنظر نخواهیم کرد ، گفت: اگر قرار باشد قیمت ها تغییر کند حداقل یک سال قبل اعلام می کنیم تا کسانی که می خواهند سرمایه خود را به جای دیگری منتقل کنند بتوانند زودتر تصمیم بگیرند.

وزیر نیرو افزود: برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی اعم از تولیدکننده برق و تجهیزات ؛ مشوق هایی در نظر گرفته شده است و برای کسانی که از فنآوری داخلی استفاده کنند ، 30 درصد قیمت خرید برق افزایش می یابد.وی گفت: بر اساس قانون حمایت صنعت برق که پارسال در مجلس تصویب شد تمام مصرف کنندگان برق به جز برق روستایی رقمی در قبض برق آنان مشخص می شود که این رقم برای توسعه برق روستایی و خرید تضمینی برق هزینه خواهد شد.

وزیر نیرو اضافه کرد : با پشتوانه این قانون مشکلی برای پرداخت پول به تولیدکنندگان برق تجدیدپذیر نخواهیم داشت.
وی در پاسخ به کسانی که این سؤال را مطرح می کنند‌ که چرا تعرفه های هزینه های خرید تضمینی برق کاهش یافته است؟گفت: قیمت های برق تجدیدپذیر در همه جای دنیا پایین آمده است. چیت چیان اضافه کرد: البته این قیمت بر اساس ماده 61 آیین نامه مصرف برق تعیین می شود که در آن سه مؤلفه قیمت سوخت، هزینه تبدیل انرژی و هزینه های زیست محیطی مدنظر است و بر این اساس وزارت نیرو قیمت جدید خرید تضمینی برق را اعلام می کند. وی در ادامه درباره مزیت های کاربرد انرژی های تجدیدپذیر از جمله انرژی خورشیدی گفت: بیشترین تولید انرژی خورشیدی در زمانی اتفاق می افتد که بیشترین مصرف برق (پیک مصرف تابستان)‌ پیش می آید که این موضوع از نظر اقتصادی فوق العاده مهم است. چیت چیان اضافه کرد: استفاده از انرژی خورشیدی، هزینه های سرمایه گذاری را بسیار انعطاف پذیر می کند مثلاً‌ سرمایه گذار می تواند از یک کیلووات تا چندین مگاوات با استفاده از انرژی خورشیدی بنابر میزان سرمایه خود سرمایه گذاری کند و مزیت دیگر استفاده از این انرژی ، تناسب محل تولید و مصرف است. وی وابستگی نداشتن به سوخت و ارتقاء انرژی خورشیدی به دلیل وجود تابش خورشید در اغلب نقاط کشور را مزیت دیگر استفاده از انرژی خورشیدی برشمرد. وزیر نیرو همچنین استفاده از انرژی های تجدیدپذیر با گسترش شرکت های دانش بنیان ، کاهش تلفات برق و کاهش آلودگی های زیست محیطی از دیگر مزیت های این انرژی پاک دانست.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید